וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובת נאצה על מסגד ביפו: 'מוחמד חזיר'

ניר יהב ואייל דץ

21.12.2008 / 11:03

על דלתות 'מסגד הים' ביפו רוססו בין היתר מגני דוד וכתובות בגנות מוחמד. חולדאי: "זו גזענות מסוכנת. מצפה מהמשטרה לפעול במהרה"

אלמונים ריססו הלילה (ראשון) כתובות נאצה נגד מוסלמים והנביא מוחמד על דלתות 'מסגד הים' שליד נמל יפו. בין השאר נכתב "מוחמד חזיר", "כהנא צדק", "ערבי גבר - ערבי בקבר". בנוסף צוירו על דלתות המסגד מגני דוד.

יו"ר התנועה האיסלמית ביפו השייח' אחמד אבו עג'ווה, וראש מוסד אל-אקצא זכי אגברייה גינו את "הפעולה הנפשעת", כלשונם, וקראו "לרסן את ההתנהגות הגזענית הזו". השניים הטילו את מלוא האחריות לתקרית על הממסד הישראלי.

"אני לא מוציא מכלל אפשרות שמתנחלים יהודים ריססו את הכתובות", אמר אבו עג'ווה, "זאת משום שבאחרונה ראינו כתובות דומות שרוססו בגדה המערבית. הכתובת שרוססה במסגד ביפו היא תוצאה של הסתה מצד הממסד הישראלי הרשמי נגד ערביי ישראל ותוצאה של היעדר עונשים ליהודים שהואשמו בפגיעה בקודשים איסלמים כפי שקרה כשיהודי הואשם בהשלכת ראש חזיר למסגד חסן בק".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי גינה בחריפות את ריסוס כתובות הנאצה. לדבריו, "גזענות היא תופעה חברתית מסוכנת ואין ספק שביטויים אלה של גזענות שנכתבו על מקום קדוש נועדו לשם פרובוקציה והתססה. אנו מצפים ממשטרת ישראל לפעול במהרה ולהביא את העבריינים לדין וסומכים על תושבי יפו שלא יאפשרו לעבריינים ומסיתים להפר את מרקם החיים המשותפים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully