וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחמאס טילים שמסוגלים להגיע לבאר שבע"

21.12.2008 / 14:07

ראש השב"כ הזהיר בישיבת הממשלה מהסלמה נוספת בדרום: "רמת הכוננות בחמאס גבוהה מאוד". ישי: "אם היה נופל קסאם במרכז, היו מגיבים אחרת"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"לחמאס טילים שמסוגלים להגיע עד קריית גת, אשדוד ופאתי באר שבע", כך אמר היום (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה. לדבריו, "הדרג המדיני בחמאס חושש לאבד נכסים בתגובה של צה"ל. כמו כן, רמת הכוננות בארגון גבוהה מאוד". דיסקין הוסיף כי "כרגע אין מתווך אפקטיבי בין ישראל לחמאס. המצרים יושבים על הגדר וקיים חוסר אמון בינם לחמאס".

דיסקין אמר גם כי במהלך השבועות האחרונים יש החרפה במצב ההומניטארי ברצועת עזה. "יש מחסור בחלק ממוצרי המזון שלא מגיעים בקצב מספק, יש הפסקות חשמל חלקיות, הבנקים סגורים בשל מחסור במזומנים, רק בעברת 100 מיליוני השקלים שישראל העבירה אפשרו לשלם את המשכורות. הפערים בין הפתח לחמאס גדולים מאוד אבל יש ניסיונות הידברות ביניהם".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבת הממשלה, כי "אין זה סוד שהוחלט על הרגיעה בחודש יוני. עשינו זאת עם לא מעט היסוסים. רצינו שיהיה שקט בדרום ושהתושבים יהיו משוחררים מאימת הפגזות בלתי פוסקות ששיבשו את אורך חייהם לתקופה ארוכה. רצינו שכל מעשי הטרור האחרים ייפסקו באופן דחוף. על בסיס זה הוחלט על הרגיעה מתוך כוונה אחראית". לדבריו, "הרגיעה צריכה להיות על בסיס דו צדדי ולא שיש ירי בלתי פוסק בכוונה לשבש את החיים. אנו בתקופה רגישה. הדיבורים לא פותרים את כל הבעיות".

"אין לי כוונה להילחם בכל המצהירים. קיימתי עם ברק ולבני דיונים שונים סביב מתן מענה לתרחישים שונים. ישנם תסריטים ברורים ותוכניות ברורות ונחושות. ממשלה אחראית אינה ששה אלי קרב ואינה מתחמקת מכך. ננקוט בצעדים המתבקשים, הממשלה תדע לתת מענה נכון ואחראי ומתחייבת לכך", הוסיף אולמרט.

אולמרט גם אמר לשרים כי הוא מבקש לא להכניס את הצבא לויכוח. "הצבא הוא נכס של כולנו ויש כלפיו אמון מלא של כל הגורמים. הוא לא יהיה חלק מהויכוח הפוליטי. כמובן מותר לדבר אבל אסור לגרום נזק מיותר לכושר ההרתעה הישראלי. אנחנו לא יושבים בשקט ואף אחד לא עושה מאיתנו צחוק", אמר.

"אמוטט את שלטון חמאס"

יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני אמרה בישיבת סיעת קדימה כי ממשלה בראשותה תמוטט את שלטון חמאס בעזה. לדבריה, "האמצעים לבצע זאת יהיו צבאיים, כלכליים ודיפלומטיים".

עוד אמרה לבני כי לא מקובל עליה ששר הביטחון מבקש ששרים לא יביעו עמדה. "ערב בחירות לכל שר יש עמדה ומותר לו להביעה אותה", אמרה. "לא מקובל עלי שכל מי שמציע להגיב נחשב למתלהם. חייבים הכרעה ברורה וקביעה של מטרה אסטרטגית. בזמנו תמכתי ברגיעה משום שהיה צריך להשיג שקט לזמן הקצר. הרגיעה הוכיחה כי החמאס אחראי ולכן תגובה על כל ירי היא הכרחית גם אם היא לא מפסיקה את הירי לחלוטין".

יו"ר ש"ס, שר התמ"ת אלי ישי אמר בישיבה כי "אם הירי היה מופנה כלפי אזור המרכז, כנראה במשרד הביטחון היו פועלים להפסיק את הרגיעה עוד קודם. אני מודאג מההתנתקות של שר הביטחון. הרגיעה קיימת רק בפורום השלישיה (ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ - פ"ו). ישי תקף ישירות את שר הביטחון אהוד ברק: "אני קורא לשר הביטחון להעביר את משרדו לשדרות למשך שבוע, ואז הוא יפעל אחרת. שר הביטחון מנותק. יש החלטות קבינט שלא מיושמות וזה לא תקין. אני ממש לא מתכוון לכניסה קרקעית. מה עם חיסולים? מה עם פעילות מהאוויר? די לשיתוק".

"להרגיע את הדברנים הפוליטיים"

שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) אמר בישיבה, כי "על ישראל לקחת את גורלה בידה. אסור לתת לחמאס להכתיב לנו את ההתנהלות. לצה"ל יש את היכולת לבצע פעולה רחבה וכירוגית ולפגוע קשות בחמאס".

שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) אמר כי "מכה בעזה בוא תבוא, ותגובה תהיה. העיתוי שלה ייקבע באחריות על ידי הגורמים המקצועיים. אני מציע לפוליטיקאים להפסיק להתלהב. החמאס מנהל מערכה פסיכולוגית שתכליתה להלחיץ את כולנו וליצור מצב של מהלכים ישראלים פזיזים, שעלולים לגרור אותנו לפינות שאיננו רוצים להיכנס אליהן. החמאס טועה טעות מרה מאוד בהבנת המציאות והנחישות הישראלית".

ברק אמר לפני ישיבת הממשלה, כי "אי אפשר לקבל את המצב שנוצר בעזה. הנחיתי את גורמי הביטחון השונים להכין תוכניות וכל מה שמשתמע מכך. מתי ואיך צריך להגיב. אנו מקשיבים וכואבים עם תושבי האזור. אנחנו במבחן קשה. חלק מהקולות המתלהמים גם בבניין הזה מיותרים ומזיקים לכושר העמידה והיכולת לבצע את הנדרש. אני קורא לראש הממשלה להרגיע חלק מהדברנים הפוליטיים ולהבטיח התנהגות אחראית, חרף העונה הפוליטית בה אנו נמצאים".

בליכוד האשימו היום את ממשלת קדימה ומדיניותה באחריות למצב הביטחוני. "תושבי ישראל אוכלים היום את פרי הביאושים של העיוורון המדיני של לבני ואולמרט. בניגוד להם, נתניהו והליכוד מאמינים שאסור לאפשר להקים בסיסי טרור בירושלים, וביהודה ושומרון, ושצריך למגר את שלטון החמאס בעזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully