וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסת תל אביב

נתן שבע

21.12.2008 / 11:33

מדד המעו"ף מאבד 2.4%, ומדד תל אביב 100 יורד ב-2.5%. מניית כי"ל נחתכת ב-6.5% לאחר שפוטאש הורידה תחזית הרווח

תוכנית הסיוע לתעשיית הרכב עליה הכריז הנשיא בוש, יחד עם המגמה המעורבת בה ננעל המסחר בוול סטריט בסוף השבוע - אינן מסייעות לבורסת תל אביב לטפס בתחילת שבוע המסחר. מדד ת"א 25 מאבד 2.4%; מדד תל אביב 100 מאבד 2.5%. מחזורי המסחר מסתכמים ב-150 מיליון שקל.

ענקיות הרכב הגוססות, ג’נרל מוטורס וקרייזלר, יקבלו הלוואות ממשלתיות בסך 17.4 מיליארד דולר כדי להמשיך לפעול בחודשים הקרובים. בתחילת יום המסחר בוול סטירט ביום שישי, השוק הגיב בעליות נאות של למעלה מ-1% אך אחרי זה התקרר מעט. דאו ג'ונס איבד 0.3% ובסיכום שבועי ירד ב-0.6%, נאסד"ק הוסיף 0.8% ובסיכום שבועי טיפס ב-1.5%.

השווקים הפיננסים בישראל ממתינים בקוצר רוח להורדת הריבית בישראל. ביום שלישי האחרון כבר הוריד הנגיד האמריקאי את הריבית לרמה של 0-0.25% וכעת ממתינים כולם לסטנלי פישר, שימשיך באותה מגמה. ההערכות בימים האחרונים היו כי הנגיד יוריד את הריבית עוד לפני המועד הרשמי ביום שני הבא. בינתיים התאושש הדולר בסוף השבוע בעולם וגם בישראל מה שעשוי אולי להשהות את הכוונה של פישר להפחית הריבית עוד קודם.

הבורסה פירסמה ביום חמישי בערב את רשימת המדדים המעודכנת שתיכנס ב-1 בינואר לתוקף. הראל השקעות, מגדל ביטוח ושופרסל יכנסו לת"א 25 תחת קבוצת דלק, דלק רכב, ווריפון. 13 מניות חדשות נכנסות מהיתר למדד ת"א 75 - מה שעשוי להוביל אותם לעליות טכניות בתקופה הקרובה בשל גופים המצטיידים בהן לקראת העדכון. בין המצטרפות שהיו עד כה דלות סחירות ניתן למנות את מלונות דן, איזיצ'יפ וסקיילקס.

וריפון מזנקת

את ירידות השערים מוביל מדד הנדל"ן שמאבד 6%. קרדן אן.וי מובילה את הירידות ומשלימה צניחה של 31% בשבוע האחרון.

טבע הצליחה במשימתה להשלים את רכישת באר עד סוף השנה. רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית אישרה ביום שישי את העסקה לרכישת באר על ידי טבע. המיזוג צפוי להיות מושלם ב-23 בדצמבר. אם טבע לא הייתה מצליחה להשלים הרכישה עד ה-31 בדצמבר, הרכישה לאחר המועד הייתה גוררת אותה להוצאות חשבונאיות נוספות. טבע תפתח בפער שולי שלילי של 0.2%.

מנית הדשנים נחבטו בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת התחזיות של יצרנית הדשנים פוטאש מה שגורר ירידו גם במניית כימיקלים לישראל. פוטאש הנמיכה ביום חמישי את תחזית הרווח השנתי ל-2008 ל-10.75 דולר למניה - 10% פחות מהתחזית הקודמת. החברה דיווחה על ירידה בהיקפי המכירה של הדשנים בעקבות המשבר העולמי. בחברה צופים רבעונים טובים יותר החל מהרבעון השני של שנת 2009.

מניית וריפון מזנקת לאחר שפתחה בפער ארביטראז' של 20%. המניה השלימה זינוק של 45% בארה"ב מאז פרסמה את הדו"חות שלה בשבוע שעבר.

ירידות שערים גם בשוק איגרות החוב הממשלתיות. האיגרות ל-10 שנים מאבדות 0.5%. מדדי התל בונד מאבדים אף הם בירידות של 0.5%.

לאומי יורדת במחזור הגבוה בשוק על רקע הפרסומים כי קרן גבריאל המחזיקה בכ-5% ממניות הבנק מתכננת למכור את אחזקתה בבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully