וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי מחשב יעשו טוב למוחות מזדקנים

21.12.2008 / 5:42

חוקרים באוניברסיטה באילינוי גילו כי משחקי מחשב אסטרטגיים, עשויים לשפר במידה ניכרת את התפקוד הקוגניטיבי של המבוגרים

מבוגרים ומזדקנים עשויים להתעניין יותר ויותר במשחקי הוידאו של נכדיהם. זה יקרה אם מחקר ראשוני שמצביע על יתרונות בתרומה למוח, יתברר כנכון. במסגרת מחק שבו השתתפו 40 מבוגרים בשנות ה-60 וה-70 לחייהם, מצאו החוקרים שאלה שלמדו לשחק משחקי וידאו מורכבים מבחינה אסטרטגית, שיפרו את תוצאותיהם במספר מבדקים שבחנו את תפקודם הקוגניטיבי.

גברים ונשים שהתאמנו במשחק במשך חודש שלם, גילו הישגים מרשימים במבחני זיכרון, שיפור החשיבה ויכולת משימות רבה. הגילויים מהמחקר מציעים שמשחקי מחשב ששומרים את השחקנים "על בהונותיהם", עשויים לסייע למבוגרים מזדקנים לשמור על חדות מוחם, כך דווח בכתב העת "פסיכולוגיה והזדקנות".

"זה הפרסום הראשון שהמחקר מציע עד עתה, ולכן זה חשוב שלא נגזים עם הממצאים", אומר החוקר הראשי ד"ר ארתור קרמר, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אורבנה-שמפיין במדינת אילינוי בארה"ב. ובכל זאת, ד"ר קרמר אומר שהתוצאות הן "מאוד מבטיחות", בזמן שהן מציעות שמשחקי וידאו שמבוססים על אסטרטגיה, יכולים להגביר את החשיבה, הזיכרון ויכולות קוגניטיביות אחרות שמתדרדרות עם הגיל.

במחקר שבו השתתפו כאמור 40 מבוגרים מזדקנים, התבצעה חלוקה אקראית לקבוצת משחקי המחשב ולקבוצת השוואה, שלא קיבלה שום הדרכה בנוגע למשחק. אחרי חודש אחד, הקבוצה שהתכוננה בילתה 23 שעות של אימונים במשחק "עליית האומות", שבמסגרתו מחפשים השחקנים שליטה כלל עולמית. המשחק דורש התמודדות עם משימות מורכבות לרבות אסטרטגיה צבאית, בניית ערים, ניהול כלכלות והאכלת אנשים.

לדברי ד"ר קרמר, "יש צורך ביותר מחקרים כדי לאשר ולהרחיב את הממצאים. זה לא ברור אם משחקים אחרים, יקנו את אותם יתרונות". ובכל זאת, הממצאים במחקר זה עולים בקנה אחד עם מחקרים שמראים כי מבוגרים מזדקנים יכולים לשפר את הבריאות הקוגניטיבית מבחינה פיזית ונפשית, דרך פעילויות כמו קריאה, כתיבה ותחביבים אחרים.

"לשחק יחד עם הנכדים במשחקי וידאו, יוכל להיות גם כן רעיון טוב", מסכם ד"ר קרמר, "מכיוון שאנחנו יודעים שאינטראקציות חברתיות יחד עם תרגולים פיזים ואתגרים אינטלקטואליים, גם מגבירים את היכולות הקוגניטיביות של מבוגרים מזדקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully