וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ביתר עילית היא חלק ממדינת ישראל?

נתיב נחמני

21.12.2008 / 8:02

במסגרת הדיון בבקשת ההסגרה של אליאור חן, הורה ביהמ”ש העליון בברזיל להביא בפניו הוכחות שההתנחלות תחת ריבונות ישראל

בית המשפט העליון בברזיל, הדן בבקשת ההסגרה לישראל של אליאור חן, הורה להביא בפניו בתוך 30 יום הוכחות שההתנחלות ביתר עילית היא חלק מתחומה הריבוני של מדינת ישראל. ההחלטה ניתנה בעקבות טענת צוות ההגנה שלישראל כלל אין סמכות לבקש את הסגרתו, כיוון שהעבירות המיוחסות לו בוצעו לכאורה בהתנחלות ובדירה בה גרו הילדים עם אימם וחסידים נוספים במזרח ירושלים - שני מקומות שלטענתם אינם חלק מתחומה הריבוני של המדינה.

ההחלטה ניתנה ביום חמישי האחרון, במהלך דיון בפני 11 שופטים על בקשת הפרקליטות המקומית להסגרתו ולהארכת מעצרו עד אז. עורך הדין הברזילאי, שנשכר לייצג את חן על ידי עו"ד אריאל עטרי ועו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל (ואשר טיפל בתיק בברזיל), העלה שוב במהלך הדיון שהתרחש את טענת חוסר הסמכות של ישראל בבקשה. מתוך הרכב השופטים, שופט אחד השתכנע כי אין להסגירו לישראל ואילו עשרת השופטים הנותרים קבעו שהתשובה לטענה אינה חד משמעית וכי עליהם קבל הבהרות באשר לתחום שיפוטה של ישראל.

המשך הדיון נדחה לעוד כשלושה חודשים. בית המשפט הורה לתביעה המקומית להגיש לו בזמן זה טענה נגדית, שהטיפול בה יועבר ככל הנראה למחלקה הבינלאומית של פרקליטות המדינה בישראל. בתוך כך, דחו השופטים את בקשתו של חן להשתחרר עד לתום ההליכים בבקשת ההסגרה וקבעו כי ישאר במעצר עד שתינתן החלטה בעניינו. ממשרד המשפטים נמסר לוואלה! חדשות כי נכון לשלב זה הם טרם התעדכנו בתוצאות הדיון שנערך בברזיל ביום חמישי.

פרשת ההתעללות בילדים נחשפה לפני כתשעה חודשים. מחקירת המשטרה עלה כי חן, הוביל התעללות פיזית ונפשית בילדים, באמצעות חסידיו. לפי הראיות שנאספו, חן ראה עצמו כ"רב" ובעל סמכות רוחנית, וטען באוזני מאמיניו, כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" ו"להוציא מהם את השדים".

עם חשיפת הפרשה נמלט חן מהארץ והסתתר בברזיל. חסידיו, אברהם מסקלצ'י ודוד קוגמן, הואשמו במעורבות בהתעללות ונעצרו ימים לאחר חשיפת הפרשה. איתם נעצרו גם רועי צורף ושמעון גבאי, תחת אותו החשד. בחלק מהמקרים נאשמת גם אמם של הילדים, שיחד עם מסקלצ'י, קוגמן וגבאי, היכו על פי הוראותו של חן בראשי הפעוטות בפטישי עץ, שרפו איברים, כפתו, כלאו במזוודה, והאכילו צואה את הצעירים מבין שמונת הילדים של האשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully