וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: אישה נבחרה למקום השלישי ברשימה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2008 / 19:40

פירוש הדבר שחנין זועבי, מנכ"לית "אעלאם", עשויה להיות האישה הערבייה הראשונה שתכהן בכנסת מטעם מפלגה ערבית

בצעד ראשון מסוגו, מפלגת בל"ד בחרה הערב (שבת) אישה לרשימתה לכנסת. חנין זועבי, המכהנת כיום כמנכ"ל ארגון "אעלאם", נבחרה למקום השלישי ברשימה, ואם תזכה בל"ד בשלושה מנדטים ומעלה בבחירות הקרובות, היא תהיה אישה הערבייה הראשונה המכהנת בכנסת מטעם מפלגה ערבית. עם זאת, הסקרים האחרונים חוזים לבל"ד שני מנדטים במקרה הטוב; סקרים אחרים מנבאים שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.

זועבי, חברת הלשכה הפוליטית של בל"ד ואחת ממקורבותיו של יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה, התמודדה גם בעבר על המקום השלישי ברשימה לכנסת אך נכשלה. כיום היא מנהלת את מרכז התקשורת לחברה הערבית בישראל - "אעלאם" - העוסק בהעלאת מודעות לנושאים ערבים בתקשורת הישראלית.

יו"ר המפלגה ח"כ ג'מאל זחאלקה נבחר כצפוי ברוב קולות למקום הראשון ברשימה לאחר שניצח את המועמד שהתמודד נגדו, סאלח עלי, ולמקום השני נבחר ח"כ סעיד נפאע. מוקדם יותר השבוע, ח"כ ואסל טהא, הנמצא היום במקום השלישי ברשימה, הודיע כי אין בכוונתו להתמודד על מקום ברשימה.

אתמול בחרה המועצה הכללית של מפלגת תע"ל את נציגי המפלגה לכנסת. ח"כ אחמד טיבי נבחר למקום הראשון במפלגה, ואחריו עו"ד אוסמה סעדי, רסאן עבדאללה ואעתימאד קעדאן. תע"ל רצה ברשימה משותפת עם מפלגת רע"מ והסקרים חוזים לה ארבעה מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully