וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס נמצא מת בדירתו

נתיב נחמני ונעמה טלמור

20.12.2008 / 11:03

לפי הערכות, ד"ר גדעון הירש שם קץ לחייו. הירש, נשא מוצהר של נגיף ה-HIV, נחשב למומחה למחלת האיידס וכמי ששיקם את הוועד

מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס ד"ר גדעון הירש נמצא אמש (שישי) בדירתו ביפו ללא רוח חיים. צוות של מגן דוד שהגיע למקום קבע את מותו. לפי הערכת המשטרה, מדובר בהתאבדות, משום שלצד גופתו של הירש נמצאו כדורים רבים. עם זאת, הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית באבו-כביר. מועד ההלוויה טרם נקבע ובסביבתו של הירש ממתינים לתוצאות נתיחת הגופה.

בוועד למלחמה למלחמה באיידס הביעו תדהמה וצער על מותו הפתאומי של הירש. "אנחנו המומים וכואבים את מותו הפתאומי של מנכ"ל הוועד ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה", אמר לוואלה! חדשות דובר הוועד אליק מלמן.

הירש, שנכנס לתפקידו כמנכ"ל הוועד למלחמה באיידס ב-2005, נחשב כמי ששיקם את הוועד, שהיה באותה תקופה על סף התמוטטות. הירש עצמו היה נשא של נגיף ה-HIV במשך שנים רבות, עובדה שאותה לא הסתיר. הוא היה בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב, ונחשב על ידי רבים כמומחה למחלת האיידס. בשנות ה-90 היה הירש פעיל בארגונים אמריקאים בסן פרנסיסקו שנאבקו בהתפשטות המגיפה.

מקורות בקירבתו סיפרו כי הנושא של "הדרך לעזוב את העולם, דובר על ידיו בעבר, אולם נתקפנו בהלם גדול, מאחר ואינך יכול לצפות לדבר שכזה". אימו של הירש התאבדה גם היא לפני שנים. כשבע שנים לאחר מכן התאבד גם אביו, בעקבות מחלת הסרטן בה חלה.

הוועד למלחמה באיידס הוקם כעמותה ללא כוונות רווח בשנת 1985, על ידי קבוצה של פעילים חברתיים במטרה לעצור את התפשטות מחלת האיידס בישראל ולהגביר את מודעות הציבור. בוועד פועלים כיום למעלה מ-100 מתנדבים. כ-4,400 בני אדם בישראל נושאים בגופם את נגיף ה-HIV הגורם להתפרצות מחלת האיידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully