וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל בראדעי: "חושש לעתיד העולם הערבי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2008 / 11:02

ראש סבא"א הביע אכזבה מההתקדמות המדעית במדינות ערב. על סוגית הגרעין: "לסוריה יש הזדמנות להוכיח שהמתקן שהופצץ אינו גרעיני"

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, חושש לעתידו של העולם הערבי והאיסלמי. בראיון שהעניק לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, הביע אל-בראדעי את חששותיו. "אנחנו בעולם הערבי לא לומדים. אין לנו שום קיום ללא השכלה והתקדמות מדעית".

"אין אצלנו מחקר מדעי", המשיך אל-בראדעי. "אין אצלנו מרכז למחקרים אסטרטגים אחד בעוד שבישראל ישנם בין חמישה לעשרה מרכזי מחקר שעומדים בקריטריונים בינלאומיים. בארצות הברית יש יותר מ-100 מרכזי מחקר ואולי אף 150". אל-בראדעי טען עוד כי "מחצית מהעולם הערבי אינו יודע קרוא וכתוב".

אל-בראדעי התייחס כמובן גם לסוגיות הגרעין ואמר כי על סוריה לפעול כמה שיותר בשקיפות מול הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בכל הקשור לאתר שהפציצה שישראל. לדבריו, "לסוריה יש הזדמנות להוכיח כי המתקן – כפי שטענה - אינו גרעיני".

אל-בראדעי סיפר עוד כי המגעים בנושא הגרעין עם סוריה הופסקו לאחר חיסולו של הגנרל מוחמד סלימאן "ששימש כנושא ונותן הסורי עם הסוכנות", כלשונו. אל-בראדעי אמר כי הוא ממליץ לסוריה לשתף פעולה עם הסוכנות, כדי להוכיח את כוונותיה הטובות ואת שמירתה על הסכם אי הפצת נשק גרעיני. "שיתוף פעולה סורי ימנע תגובות שליליות מהקהילה הבינלאומית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully