וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: רבבות הפגינו הזדהות עם תושבי עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.12.2008 / 18:24

בעקבות קריאת נסראללה, הפגינו עשרות אלפים למען הסרת המצור מעל עזה. סמזכ"ל חיזבאללה: "התנגדות תביא לשחרור כל פלסטין"

עשרות אלפי לבנונים נענו לקריאתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להביע סולידריות עם הציבור בעזה ויצאו היום (שישי) לתהלוכות הזדהות עם תושבי רצועת עזה הנתונים תחת מצור. בערים וכפרים רבים בלבנון התקיימו הפגנות ועצרות רבות במהלכן קראו המפגינים להסיר את המצור על עזה ולפתוח את מעבר רפיח.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, אמר בעצרת המרכזית ברובע הדרומי בביירות כי חיזבאללה לא ירפה מהנושא. "איננו תומכים בפשרה הכושלת. אנחנו תומכים בהתנגדות שתביא לשחרור כל פלסטין ותשיב אותה לבעליה". קאסם קרא למצרים להסיר את המצור על עזה באמצעות פתיחת מעבר רפיח וביקש מהפלסטינים להפסיק את המשא ומתן עם ישראל ולהתאחד.

גם באזור אל-בקאע התכנסו מאות מפגינים לבנונים עם דגלי לבנון, חיזבאללה ופלסטין וקראו להסיר את המצור על עזה ולנקוט באסטרטגיית ההתנגדות. "לאחר העמידה העיקשת, אללה יביא לעזה את הניצחון וישראל תחדל להתקיים", קראו המפגינים. גם בעיר טריפולי שבצפון לבנון התאספו לבנונים וקיימו הפגנות תמיכה בתושבי עזה.

במקביל, הג'יהאד האיסלמי ערך היום עצרת בעיר עזה שבמהלכה אמר בכיר הארגון נאפז עזאם כי ארגונו לא יחדש את הרגיעה עם ישראל. "עמדתנו בנוגע לרגיעה ברורה", אמר, "קיבלנו אותה למען האינטרס של עמנו וכדי להסיר את המצור אולם היא הועילה לישראל יותר מאשר לנו, על כן הג'יהאד האיסלמי מודיע כי אין בכוונתו להאריכה".

נסראללה קרא השבוע לציבור הלבנוני להשתתף בהפגנה למען הסרת המצור על רצועת עזה והבטיח כי "בכך לא יסתיימו פעולותיו של חיזבאללה למען עזה. זוהי רק ההתחלה ונפעל עד להסרת המצור על הרצועה". לדבריו, "על ההנהגה המצרית מוטלת החובה לפתוח את מעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully