וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: הלוואה ממשלתית מיידית לקרייזלר ו-GM

19.12.2008 / 18:45

הממשל דורש שחברות הרכב יוכיחו יכולת לשרוד בתמורה להלוואות בסך 17.4 מיליארד. אובמה: "צעד הכרחי למניעת קריסה"

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הכריז אתמול (שישי) על תוכנית סיוע ממשלתית ליצרניות הרכב "ג'נרל מוטורס" ו"קרייזלר" שנקלעו למשבר כלכלי עמוק. הבית הלבן הודיע כי יעמיד לרשות החברות הלוואות בסך 17.4 מיליארד דולרים, מתוכן 13.4 מיליארד יהיו זמינים כבר החודש ובחודש הבא. עם זאת, עד ה-31 במרץ יידרשו החברות להוכיח כי ביצעו ארגון מחדש וכי ביכולתן לשרוד. לדברי בוש, חברת "פורד" איננה סבורה כי היא זקוקה להלוואה כעת.

"יצרניות הרכב והאיגודים חייבים להבין מה עומד על כף המאזניים ולקבל החלטות קשות הנדרשות כדי לבצע רפורמות", אמר בוש והוסיף: "התנאים שהצבנו מעבירים מסר ברור לכל מי שמעורב בעתידן של יצרניות הרכב האמריקאיות: הגיע הזמן לקבל החלטות קשות או שהאפשרות היחידה תהיה פשיטת רגל". בכיר בממשל ציין כי הממשלה מצפה שהחברות ילוו את הכסף באופן מיידי.

הנשיא הנבחר ברק אובמה הגיב בחיוב לתוכנית ואמר כי מדובר ב"צעד הכרחי למניעת התמוטטות בתעשיית הרכב שתביא להשלכות הרסניות על הכלכלה והעובדים שלנו".

המימון לתוכנית החילוץ של יצרניות הרכב מגיע מהקרן בשווי 700 מיליארד דולר שהוקמה לשם סיוע למוסדות פיננסיים במשבר. במשך חודשים הבית הלבן התנגד לשימוש בכספים אלו להצלת חברות הרכב. לפני מספר ימים הודיעה קרייזלר כי היא סוגרת את כל 30 מפעליה למשך חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully