וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: ניתן להפגין מול ביתו של האלוף

יהושע בריינר

19.12.2008 / 11:31

בעקבות ערעור שהגישה פעילת הימין בן גביר, ביטל ביהמ"ש המחוזי את החלטת השלום והתיר להפגין מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז

בית משפט המחוזי בפתח תקווה התיר לפעילי ימין להמשיך להפגין מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז גדי שמני בישוב רעות. ההחלטה התקבלה היום (שישי) בעקבות ערעור שהגישה פעילת הימין איילה בן גביר, אשתו של איתמר בן גביר, נגד צו הרחקה ל-15 יום שהוצא נגדה בשבוע שעבר.

בן גביר וקטינה נוספת נעצרו בשבוע שעבר מול ביתו של שמני והורחקו על ידי המשטרה בטענה כי אסור להפגין מול בית האלוף. בית משפט שלום אמר כי צו ההרחקה תקין, אולם היום כאמור, שופטת בית משפט המחוזי מיכל נדב, ביטלה את הצו ואף העירה למשטרה כי אינה מבינה מדוע אסור להפגין מול ביתו של קצין בכיר. נדב אף איימה להוציא פסק דין עקרוני בנושא.

בעקבות כך הוחלט כי הצו יבוטל ופעילי ימין יוכלו להפגין מול ביתו של שמני במידה והדבר יתואם עם המשטרה ושההפגנה תכלול עד עשרה אנשים. איילה בן גביר אמרה לוואלה! חדשות, כי "כבר בימים הקרובים אגיע להפגין מול ביתו של שמני שמתעלל באנשי חברון ומוציא צווים ללא משפט וללא ראיות".

בתוך כך, בצה"ל שוקלים להציב אבטחה על בתי קצינים בכירים בפיקוד מרכז, זאת בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות של פעילי ימין, עקב פעילויות שננקטו ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים. בין היתר נשקלה האפשרות להציב שמירה צמודה לגדי שמני ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל נועם תיבון, אולם ככל הנראה הצעה זו ירדה מהפרק. לעומת זאת, נשקלת האפשרות להציב אבטחה צבאית ליד בתיהם של השניים. בנוסף התבקשה המשטרה לתגבר את סיוריה באיזורי המגורים הללו.

האפשרות עלתה על הפרק בעקבות ההפגנות מול בתי הקצינים הבכירים, שהפכו בחודשים האחרונים לקבועות. בעקבות הוצאת צווי הרחקה מנהליים למספר פעילי ימין מרכזיים החלו הפגנות קבועות מול ביתו של האלוף שמני ברעות, ולאחר פינוי מאחז פדרמן בקריית ארבע ופינוי בית המריבה בחברון החלו הפגנות דומות גם מול ביתו של תא"ל תיבון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully