וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נורתה על חקלאים, קסאמים נפלו בנגב

יהושע בריינר

19.12.2008 / 19:16

הירי בוצע לעבר רכב חקלאי סמוך לקיבוץ. לא היו נפגעים. קודם לכן נפלו 2 רקטות בנגב. הערב נפלה רקטה נוספת. לא היו נפגעים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

רקטת קסאם נפלה הערב (שישי) בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. תקופת ה"רגיעה" בין ישראל לחמאס הסתיימה הבוקר באופן רשמי, וזמן קצר לאחר מכן, בסביבות השעה 7:15, נורו שתי רקטות קסאם לעבר המועצה האזורית אשכול בנגב המערבי. הרקטות נפלו בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בנוסף, אש מנשק קל נורתה הבוקר לעבר חקלאים בשדות הסמוכים לקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה. הירי בוצע לעבר רכב שהסיע פועלים זרים. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכב. בעקבות הירי הפסיקו החקלאים את העבודה בשדות.

מספר ארגונים פלסטינים נטלו אחריות על ירי הרקטות, ביניהם הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - שהודיעה כי הירי בוצע בתגובה על "פשעי הכיבוש בגדה וברצועה". בנוסף, הזרוע הצבאית של החזית העממית, הזרוע הצבאית של פתח נטלו אחריות על ירי חלק מהרקטות. הארגונים הפלסטינים החמושים הודיעו על הקמת חדר מבצעים משותף כדי "לרכז את ניהול המערכה נגד ישראל".

"הפסקת האש פגה מזמן"

מוקדם יותר אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, כי "אנחנו לא נשב בשקט בזמן שחמאס ינסה להביא את כל האזור להסלמה שלא ידענו כמותה. אם המצב באזור ידרדר, אנחנו לא נירתע ממכה קשה בחמאס".

לדברי הגורם, "מבחינתנו הפסקת האש פגה מזמן. רשמית הרגיעה פגה היום, אבל בשטח הדברים כבר מזמן השתנו. לא נהסס להגיב על מתקפת טילים מצד הפלסטינים, כאשר כל האחריות לירי יהיה על חמאס בלבד, שעומד מאחורי כל משגר ממנו נורות רקטות אל עבר ישראל". הוא ציין, כי "דבר לא נורה ללא אישור או אישור בשתיקה מצד הארגון".

עם זאת, מדברי מספר גורמים ביטחוניים עולה, כי צה"ל יימנע בעתיד הקרוב מפעולה רחבה ברצועה וינסה לדבוק בקו הפעולה הנוכחי, כלומר תקיפות אוויריות נגד חוליות משגרים וכן תקיפת יעדים ומתקנים של חמאס בעזה.

בתוך כך, ביישובי עוטף עזה ניכרת דריכות עם פקיעתה הרשמית של הרגיעה. ביישובים פתחו את המקלטים ורעננו את הנהלים הנוגעים לירי רקטות ופצצות מרגמה. במהלך חודש דצמבר, שנכלל בהסכם הרגיעה, נורו אל עבר ישראל 83 רקטות קסאם ו-52 פצצות מרגמה. בסך הכל, מאז תחילת 2008 נורו משטח הרצועה 1,060 רקטות. לשם השוואה, בשנה שעברה בה לא הוכרזה הפסקת אש נורו 935 רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully