וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים צחוק מהחוק

19.12.2008 / 21:01

חברי הכנסת ה-17 הציעו לא מעט הצעות חוק פרטיות, בעלות קשר רופף למציאות. חלק מהחוקים בעלי כוונות טובות, רובם לא תורמים לחיינו. חלק א'

איסור יבוא מוצרים מאירן

יוזם ההצעה: ח"כ אביגדור ליברמן.

משפט המחץ: "ישראל חייבת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להדק את טבעת החנק סביב הכלכלה האירנית. ומן הראוי כי מדינת ישראל בחקיקה תהווה דוגמא ומופת ולפיד ההולך לפני המחנה. לכן, מוצע לאסור יבוא ומכירת מוצרים שיוצרו כולם או חלקם באיראן, על מנת שאזרחי מדינת ישראל לא יסייעו לאויב זה".

איך זה ישפיע על חיינו: חסל סדר שטיחים איכותיים, תתחילו להתרגל לקרמיקה בבית. ומה עם האורז? גם ככה עלו המחירים, תעברו לתפוחי אדמה.

כמה זה פרקטי: אין ספק שהכלכלה האירנית, שנסמכת על יצוא מאסיבי לישראל, בדרך לקריסה בעקבות הצעת החוק. בקרוב הם עוד יתחננו שלפחות נשתה פאלודה, אבל אנחנו נהיה עסוקים בהישרדות. עונה שנייה, בכל זאת...

איסור צריכת זנות

יוזמת ההצעה: ח"כ זהבה גלאון.

משפט המחץ: "הזנות הנה תופעה שלילית מיסודה, היוצרת פגיעה בוטה בכבוד האישה וחירותה, בשוויון זכויותיהן של נשים בחברה, ובזכותה של האישה על גופה. על מנת להיאבק בזנות ובסחר בנשים, לא די במאבקן של רשויות האכיפה בסרסורים ובסוחרים, כי אם יש להקטין את הביקוש לזנות, ולפעול נגד החוליה בשרשרת הזנות שהייתה עד היום סמויה מן העין - צרכן הזנות".

איך זה ישפיע על חיינו: מסכימים עם כל מילה, אבל בואו נודה: הצעת החוק שוב הוכיחה שדבר לא יגרום למרד צרכנים בישראל.

כמה זה פרקטי: סביר להניח שגברים רבים לא יעמדו בחוק שכזה, אם יחוקק, ויגמרו לבסוף בכלא. הכי טוב יהיה להילחם עד חורמה בסוחרי הנשים ובמוקדי הפשיעה.

פיצוי לנוסע בשל עיכובים ברכבת

יוזמי ההצעה: ח"כ איתן כבל, ח"כ גלעד ארדן.

משפט המחץ: "איחרה רכבת את המועד שפורסם בלוח הזמנים, בלי שניתנה הודעה מראש לנוסעים על האיחור, יהיה זכאי נוסע המחזיק בכרטיס נסיעה ברכבת, לפיצוי ללא הוכחת נזק בשל האיחור, כמפורט להלן: פיצוי בסכום של 50 שקלים חדשים – בשל איחור העולה על חצי שעה. פיצוי נוסף על הפיצוי האמור בסכום של 50 שקלים חדשים – בשל כל 15 דקות איחור, מעבר לשעת האיחור הראשונה".

איך זה ישפיע על חיינו: כך נרצה להשתמש יותר בתחבורה הציבורית, יהיו פחות מכוניות על הכביש, ועקב כך פחות פקקים ופחות גזי חממה. אבל בגלל שהרכבת תאחר יפטרו אותנו מהעבודה, וניאלץ להגיע ללשכת התעסוקה. איך? ברכב, כמובן. עד שסוף סוף הכביש פנוי, חובה, חובה לנצל.

כמה זה פרקטי: אין ספק שמישהו פה ירד מהפסים. מי נותן את הפיצוי, משרד התחבורה שהממשלה קיצצה 100 מיליון שקלים מתקציב הפיתוח שלו? נצטרך להביא לבוס פתק מהכרטיסן על האיחור? בקיצור, שפרו תשתיות, הוסיפו קרונות ותביאו את הרכבת בזמן.

חוק תאורה חסכונית במבני ציבור

יוזמת ההצעה: ח"כ אסתרינה טרטמן.

משפט המחץ: "המשבר הסביבתי בא לידי ביטוי, בין היתר, בתופעת ההתחממות הגלובלית שגורמת שינויים אקלימים קיצוניים המביאים, כבר כיום, לפגיעות בנפש וברכוש. תופעת ההתחממות הגלובלית מיוחסת ישירות לפעילות תעשייתית אנושית בעידן המודרני הגורמת לפליטת גזי החממה לאטמוספירה, הגורמים להתחממות".

איך זה ישפיע על חיינו: גם ככה האשנב של הפקיד פתוח לשלוש שעות בשבוע, אז מה זה משנה.

כמה זה פרקטי: אפשרי בהחלט. מחשבים ונורות גוזלים לא מעט חשמל, ודוגמה אישית היא תמיד מבורכת. הבעיה היא שמשרדי הממשלה מבזבזים הרבה כסף בגלל מדיניות שגויה, ואינם פועלים במרץ כדי למגר את זיהום האוויר הכבד שגורמים מפעלי תעשייה, חלקם בבעלות ממשלתית. לפחות חוק "אוויר נקי" יחייב את השר הבא להגנת הסביבה להכין תכנית לאומית להפחתת זיהום האוויר. זה אומר שהאורות במשרדו ידלקו עד השעות הקטנות של הלילה, ואם כך, עדיף שיהיו חסכוניות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חובת ציון פרטי שולח דואר רשום

יוזם ההצעה: ח"כ גלעד ארדן.

משפט המחץ: "הנמען אינו יודע מי שלח אליו את דבר הדואר הרשום ואינו יכול לשקול האם עליו לגשת לבית הדואר ולןאסוף אותו. זאת למרות, שכאשר פלוני ניגש לשלוח דואר רשום הוא מחויב למלא את כל פרטיו, אך הנמען לא מקבל פרטים אלה, למעט פרטים על הישוב ממנו נשלח דבר הדואר וגם זאת בחלק מהמקרים".

איך זה ישפיע על חיינו: אפילו את ההפתעות הקטנים של החיים מתעקש גלעד ארדן לקלקל לנו. מה עם המתח הבריא עם קבלת הפתק האדום הקטן? דפיקות הלב המואצות בדרך אל סניף הדואר? ההתרגשות לפני קבלת המעטפה מהפקיד? ככה לפחות אנו סקרנים לדעת אם קיבלנו דו"ח תנועה משטרתי, או חבילה ששלחה דודה בלומה מניו ג'רזי. ארדן, אל תהרוס לנו, האזרחים הפשוטים.

כמה זה פרקטי: נו, זה פרקטי, אז מה? אל תדאג ארדן, גם אם שם השולח לא מוזכר, בכל מקרה נצטרך לקחת את המעטפה או החבילה, ולכן חובה עלינו ללכת לסניף הדואר. חוץ מזה, בינינו, לאן כבר יש לנו ללכת.

מתן סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור

יוזמת ההצעה: ח"כ אורית נוקד.

משפט המחץ: "היה למאבטח חשד סביר להניח כי בכניסתו של אדם למקום ממכר משקאות משכרים, יש חשש ממשי לפגיעה בשלום הציבור או בשלומו של אדם, רשאי הוא שלא להתיר את כניסתו למקום".

איך זה ישפיע על חיינו: כאילו דה, הנוקד הזאת לא שמעה על המקצוע "סלקטורית"?

כמה זה פרקטי: זה כבר מבוצע מדי ערב ברחבי הארץ. בדרך כלל הערסים מבלים במקומות של ערסים והצפונים במקומות של צפונים, והבעיה מתעוררת כשיש ערבוב בין המינים. השומר מנסה למנוע את כניסתם של החשודים בפגיעה בשלום הציבור, הרוחות מתלהטות, ואלה חוזרים אחרי שעה עם הג'יפ וסוגרים איתו חשבון, או סתם מרססים את הכניסה. כך נרצח החייל נידאל מנסור, וכך נרצח המאבטח ארקדי בלובשטיין. כן ייכנסו, לא ייכנסו, בסוף זה ייגמר בדמעות. חפשו פתרונות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully