וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראש הכרות בפ"ת: החבר חשוד ברצח

נתיב נחמני

18.12.2008 / 16:49

המשטרה עצרה את קיריל שייחרזייב בחשד כי רצח וערף את ראשו של ולרי גיטלמן. גם חברתו לשעבר של הנרצח נעצרה

מערכת וואלה!

(צילום: יונתן אופק. עריכת וידאו: נעמה דרור. קריינות: אילן שניג)

הותר לפרסום: היחידה המרכזית של מחוז המרכז פענחה את רצח ולרי גיטלמן תושב פתח תקווה בן 34 שגופתו נמצאה ביום ראשון השבוע לאחר שנרצח בביתו בצורה אכזרית ולאחר מכן נערף ראשו.

החשוד ברצח, קיריל שייחרזייב, תושב פתח תקווה בן 26 מאבטח במקצועו, נעצר אתמול, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. לטענתו, סיבת הרצח היתה איומים שספג על חייו ועל חיי בני משפחתו מצד הקורבן. בית משפט השלום ברמלה האריך היום את מעצרו ב-11 ימים. יחד עם קיריל נעצרה גם אירנה אשכנזי, חברתו לשעבר של הקורבן בחשד שהיתה מעורבת ברצח.

חקירת המשטרה העלתה כי סכסוך כספי בין שייחרזייב לגיטלמן הוא זה שהוביל לרצח. לפי החשד, במהלך סוף השבוע שקדם למציאת הגופה התפתח ריב בין הקורבן לחשוד ברצח. בתום הריב שייחרזייב רצח את גיטלמן באמצעים שונים בהן ירי באקדח, חניקה, דקירות סכין, ולבסוף אף ערף את ראשו.

לפני הדיון אמר שייחרזייב בתגובה לשאלות העיתונאים כי הרג את חברו כאקט של הגנה עצמית. אך כשנשאל מדוע אם כך כרת את ראשו, ענה: "דברו עם העורך דין שלי".

"החשוד ניסה לשבש החקירה"

בדיון בבית המשפט, טען עורך דינה של אשכנזי שלמרשתו לא היה כל קשר לרצח . לדבריו, אשכנזי סבלה מאלימות קשה מצד בן זוגה, ועל רקע זה עזבה את דירתם המשותפת ועברה להתגורר בבית אחותה. במהלך הדיון טען עורך הדין כי שייחרזייב ביצע את הרצח על דעתו, מבלי שמרשתו ביקשה ממנו לעשות זאת "היו לו את הסיבות שלו ויתכן שאחת מהן היתה הרחמים שלו על מרשתי בגלל האלימות שספגה מבן זוגה". אמר.

בתום הדיון אמר רב פקד מיכה לוין, ראש מחלק רצח ביחידה המרכזית, כי קודם להודאתו ברצח, מסר החשוד גרסאות כוזבות למשטרה וניסה לשבש את החקירה בכך שסיפר לחוקרים על סכסוכים שהיו לכאורה לקורבן עם גורמים אחרים. לוין סרב להתייחס לשיטת הרצח, אך אמר: "אני רק יכול להגיד שאני עובד שנים במחלק הרצח והרצח הזה היה אכזרי ביותר ובוצע במגוון אמצעים".

גופתו של גיטלמן נמצאה על ידי אשכנזי בשעות הבוקר של יום ראשון. במקביל למציאת הגופה, התקבל גם דיווח של מנקה בבניין סמוך שמצאה ראש אדם כרות בתוך שקית שנזרקה לפח הזבל של הבניין שבו היא עובדת. כוחות גדולים של משטרה שהגיעו לשתי הזירות פתחו בחקירה, במסגרתה עוקבו לחקירה אשכנזי ושייחרזייב. השניים מסרו את עדותם ושוחררו לאחר שעות ספורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully