וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף? לא טוב

תמי ניניו

19.12.2008 / 1:07

אם גם אתכם מבאס לאכול משהו שהיתה לו אמא, אל דאגה. תמי ניניו כאן בשביל לבדוק מסעדות צמחוניות. השבוע בתפריט - נחלת בנימין

בניינטיז, כשהייתי צעירה וכוחי עוד היה במותניי, הייתי מגיעה לנחלת בנימין בתל אביב בלילה כדי לבלות או בצהרי שישי כדי להסתובב בין הדוכנים העמוסים. כיום אני מגיעה לשם כדי לשבת בבית קפה עם חבר שמתגורר בסמוך או כדי לאכול ארוחת צהריים באחד משני המקומות הצמחוניים שיש שם, ששוכנים במרחק של מאות מטרים ספורים זה מזה, עם חבר אחר. אחד המקומות האלה, קפה בירנבאום, היה שם מאז ומתמיד, אלא שאני גיליתי אותו רק לפני שנה בערך. אני מניחה שחלפתי על פניו לא פעם ולא פעמיים בימי אכילת הבשר שלי, בלי שהוא יצוד את עיני. המקום השני, שרה'לה אורגני, הוא חדש יחסית, בן פחות משנה.

since 1962

נתחיל בקפה בירנבאום, כי הוא היה שם קודם. כמה קודם? הרבה קודם. ליתר דיוק, מ-1962 (כבוד!). שם המקום וגילו מעלים קונוטציות מאובקות משהו, אבל בפועל, מדובר במקום דינמי, רענן ועכשווי. קפה בירנבאום עובד בשיטת הבופה, לפחות בצהריים. המבחר גדול מאד – פשטידות, תבשילים, סלטים, מנות חמות וקרות - ומשתנה מדי יום (אמרנו דינמי), השירות יעיל ומסביר פנים, והמחיר, כדרכן של מסעדות צמחוניות, סביר ביותר (פחות מ-50 ש'), במיוחד בהתחשב בעובדה שניתן למלא את הצלחת שוב (ושוב). על קינוח משלמים בנפרד, אבל תמורת 20 ש' מקבלים חתיכת עוגה נדיבה ביותר. רעבים לא תצאו משם, זה בטוח. קפה בירנבאום נפתח מוקדם בבוקר ונסגר אחה"צ. האווירה נינוחה וזורמת, לא מתאמצת בעליל, ולסיכום, המקום מומלץ בכל פה.

בואי לשרהל'ה

שרהל'ה אורגני, כאמור, נמצא באותו רחוב אבל מרוחק שנות אור לא רק מקפה בירנבאום אלא גם משאר העולם. מקום אחר, לטוב ולרע. נתחיל בעיצוב הלא שגרתי. היכן שלא מביטים, מגלים משהו שמעלה חיוך על השפתיים. על הדלפק מונחים משחקי מחשבה מעץ ופאזלים תלת מימדיים. בחצר עומדים אריה פלסטיק קטן לצד בובת נמר, שרובצים בשלום עם גדי, או משהו בסגנון. נעים לשבת בשרהל'ה אורגני. האווירה השלווה והמנותקת ששורה שם הופכת את החוויה הקולינרית לרגועה ביותר ושונה מאד מההמולה הפעלתנית של קפה בירנבאום. נקודת התורפה העיקרית של המקום היא האיטיות. שמוליק, הבעלים, הוא גם השף והמלצר. הוא מכין כל מנה רק לאחר שהוזמנה, כך שאפשר לחכות לאוכל 45 דקות כאילו כלום. אבל זה שמוליק. הוא מחייך הרבה, מדבר די מעט ולאט, וניכר שהוא אוהב את המסעדה שלו ואת החזון האורגני שלה. התפריט, כמתבקש משם המקום אורגני (וצמחוני) וניתן למצוא בו צלי בשר (ללא בשר, כמובן) ודים סאם לצד מנות שגרתיות יותר כגון קוסקוס או עדשים. הצד השני והחיובי יותר של המטבע (הצד השלילי הוא האיטיות) הוא שהאוכל טרי, מוכן מחומרי גלם באיכות גבוהה ונותן תחושה ביתית.

אז אם אתם מזדמנים לאזור נחלת בנימין וחפצים לשבת לאכול במקום על טהרת הצמחונות, יש לכם שתי אופציות. אם אתם רעבים מאד, סורו לקפה בירנבאום. תוך פחות מחמש דקות תוכלו להסב לשולחן אל מול צלחת גדושה ומהבילה. אם עיתותיכם בידיכם ותמיד תהיתם מה ההרגשה לחיות על המאדים, תוכלו להעביר שעתיים שלוות באמצע היום בשרהל'ה אורגני, ללטף את האריה בחצר, לייגע את מוחכם בפתרון פאזל תלת מימדי, לנהל סוג של דיאלוג עם שמוליק ובסופו של דבר, גם לאכול. אני מבטיחה שתרגישו שהגעתם למנוחה ולנחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • צמחונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully