וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הכריז על תום הרגיעה, דריכות בעוטף עזה

יהושע בריינר וניר יהב

18.12.2008 / 20:43

רכזי הביטחון ביישובים במערב הנגב הנחו את התושבים להישאר ליד מרחבים מוגנים. "יש מתח מחשש להסלמה, אבל אנו מקווים שהמצב יירגע"

(צילום ארכיון: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

תושבי מערב הנגב נערכים להסלמה על רקע הודעת חמאס על תום הרגיעה: "יש תחושה גדולה של מתח", אמר לוואלה! חדשות בני סלע, רכז הביטחון של קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. לדבריו, "יחד עם זאת, אנו מקווים שהמצב יירגע".

רכזי הביטחון ביישובים אף תדרכו את התושבים לקראת הסלמה אפשרית. בין היתר נפתחו מקלטים ציבוריים והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. "ניתנה הנחיה לכלל החברים ובעיקר לאלו העובדים במערכת החינוך לשהות סמוך למקומות שבהם יש מרחבים מוגנים", אמר סלע.

בתןך כך, מקורות פלסטינים מדווחים כי שבעה פלסטינים, מתוכם שלושה פעילים חמושים, נפצעו הערב בשתי תקיפות שביצע חיל האוויר בצפון ובמזרח רצועת עזה. מצבם של שלושת החמושים מוגדר בינוני והם הועברו להמשך טיפול בבית החולים. ארבעת הפלסטינים הנותרים נפצעו באורח קל ובינוני. מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר לא פעל הערב בעזה.

מוקדם יותר, חמאס פרסם הודעה רשמית בה הודיע על סיום הסכם הרגיעה עם ישראל. "הרגיעה, שהושגה בחסות מצרית, הסתיימה בגלל שהאויב לא מילא אחר התחייבויותיה", אמר איימן טהא, דובר חמאס בעזה. לדבריו, "הרגיעה נגמרה".

"ישראל אשמה בקריסת הרגיעה"

דובר נוסף של חמאס, פאוזי ברהום, מסר לאתר חדשות פלסטיני כי ישראל היא זו שהובילה למצב הנוכחי. "ישראל נושאת את האחריות המלאה לסיום הרגיעה לאור העובדה שהיא התנערה מהתחייבויותיה ולא מילאה את תנאיה", אמר. "לכן אין שום סיבה לחדש את הרגיעה".

הג'יהאד האיסלמי הודיע גם הוא על סיום הסכם הרגיעה עם ישראל. דובר בשם הארגון מסר כי מחר, 19 בדצמבר, יהיה יומה האחרון של הרגיעה ואחריו "הג'יהאד יהיה מחויב להגנה על העם הפלסטיני הנתון למצור ולהתקפות שלא הופסקו לאורך כל תקופת הרגיעה". הדובר הוסיף ואמר כי ישראל תשלם מחיר על כל התקפה שתבצע.

בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית הודיעו גם כן על תום תקופת הרגיעה. דובר הזרוע אבו מוג'אהד אמר כי הרגיעה הופסקה משום שישראל לא מילאה אחר תנאיה. אבו מוג'האד קרא לשאר הארגונים הפלסטינים להגיב על המתקפות הישראליות. לדבריו, "ישראל תשלם מחיר על כל פגיעה באזרחים הפלסטינים".

10 קסאמים מאז הבוקר

שלוש רקטות קסאם נפלו אחר הצהרים במועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת נפלה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, סמוך למגוריהם של עובדים זרים מתאילנד. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לבית. מאז שעות הבוקר נפלו בשטחי ישראל עשר רקטות קסאם

בעקבות ירי הקסאמים, תקף צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר חמוש, שככל הנראה שימש לירי רקטת הקסאם לקיבוץ. מוקדם יותר תקף חיל האוויר שני משגרי קסאם נייחים סמוך לשכונת ג'בלייה בעזה. מצה"ל נמסר, כי המשגרים היו ערוכים לשיגור וכי זוהתה פגיעה.

זו הפעם החמישית ביומיים האחרונים שישראל תוקפת משגרי רקטות. גורמי ביטחון הסבירו כי החוליות המשגרות כבר אינן נמצאות בסמוך למשגרי הרקטות, והם מפעילים אותם ממרחק, כך שלא ייתפסו על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully