וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: קיפאון במו"מ - אובדן נכס אסטרטגי

יהושע בריינר

18.12.2008 / 13:31

לדברי יו"ר קדימה, על ישראל לגייס את העולם לאיומים שהיא ניצבת מולם, ולהמשיך במו"מ. "ישראל לא מחכה שיכפו עליה תהליכים"

יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני התייחסה היום (חמישי) למצב המדיני-ביטחוני ואמרה כי "חמאס לא מייצג את האינטרס הלאומי הפלסטיני והוא איום על כל האיזור". לבני אמרה את דברים בכנס הבינלאומי השני בנושא אתגרי הביטחון במאה ה-21 שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב.

לדבריה, "על ישראל לעבוד בשיתוף פעולה עם העולם, ולגייס אותו לטובת האיומים הניצבים מולה. היכולת שלנו לשמור על החרם על חמאס קורה מסיבה פשוטה: לא כי אני צועקת חזק, כי עבדנו ביחד עם הקוורטט על אסטרטגיה".

שרת החוץ הוסיפה, כי "לקפאון במשא ומתן יש מחיר והוא איבוד הנכס העיקרי שלנו - יוזמתה ושותפותה של ישראל בתהליך. ישראל כבר לא אותה ישראל של פעם שמחכה שיכפו עליה תהליכים. אני מתכוונת לגייס את העולם מול כל האיומים שאנו נמצאים מולם. זה יותר טוב מלהרגיש צודק -אבל לבד".

לדבריה, "הפתרון הוא שתי מדינות לאום, אבל חלק מהמערכת הפוליטית לא מוכנים להגיד את המילים האלה". היא הסבירה, כי "ישראל תהיה הבית הלאומי לעם היהודי ומדינה פלסטינית עתידית היא הפתרון המלא לבני העם הפלסטיני כולל הפליטים המוחזקים כקלפי מיקוח במדינות ערב. לבני הוסיפה, כי "הפתרון הלאומי הוא לפלסטינים כולם. הפלסטינים אזרחי ישראל יוכלו להישאר אזרחי ישראל, והם יוכלו להיות אזרחי ישראל שווי זכויות. רק כך נגיע לסוף הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully