וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם שעמד בראש ארגון פשיעה וזוכה

נתיב נחמני

18.12.2008 / 13:18

פיני פינטו הואשם בשנת 2004 בעמידה בראשות ארגון שעסק בגניבת מכולות. היום זוכה מאשמה זו והורשע בעבירות גניבה קלות

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (חמישי) את פיני פינטו, שהואשם בעמידה בראש ארגון פשיעה. יחד עם פינטו נאשמו 16 חשודים נוספים בחברות בארגון פשיעה. כל החשודים נעצרו בשנת 2004 בפרשת ארגון גנבי המכולות.

מכתב האישום, שהוגש נגד פינטו ואנשיו בשנת 2004, עולה כי בין 2002 ל-2003 חברו החשודים לארגון שהתמחה בגניבת סחורות בשווי מיליוני שקלים ממכולות שיועדו לייצוא מנמלי ישראל. אחת הגניבות המפורסמות שיוחסו להם היא גניבת שתי מכולות תרופות של חברת טבע בדרכן לנמל חיפה.

על פי כתב האישום, השתיל הארגון עובדים בחברת ההובלות שהייתה אמונה על שינוע המכולות והמתינו למשלוח התרופות היקר שנועד לייצוא לארה"ב. בתיאום עם הנאשמים, סטה נהג המשאית מדרכו והעמיד את המשאית באחד מהמושבים שעל כביש תל אביב חיפה. שם פרקו את המכולות וגנבו את הסחורה. לאחר מכן, מלאו הנאשמים את המכולות בשקי חול התואמים במשקלם את הסחורה המקורית ונתנו למשלוח להמשיך בדרכו, כך שמעשה הגניבה התגלה רק כשנפתחו המכולות בארה"ב.

מאז הוגש נגדם האישום, שהה פינטו במעצר מלא במשך כ-20 חודשים ולאחר מכן במעצר בית עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מאז תחילת המשפט חתמו 11 מהנאשמים על עסקאות טיעון. מתוך ששת הנאשמים הנותרים, שניים נמלטו לחו"ל ונאשם שלישי, שנחשב ליד ימינו של פינטו התאבד לפני כחודשיים, ככל הנראה לאחר שלא עמד בלחצים שהפעילו עליו נושים בגין חובות בשוק האפור. היום, זיכה הרכב שופטי המחוזי בראשות השופטת סביונה רוט-לוי את הנאשמים הנותרים מעבירה על חוק המאבק בארגוני הפשיעה, אך הרשיע אותם במספר עבירות גניבה שיוחסו להם. שלב הסיכומים במשפט נגמר לפני כשנתיים, מאז המתינו הצדדים להכרעת הדין שניתנה היום אך בשל מורכבות הכרעת הדין המתפרשת על כ- 400 עמודים טרם הסבירו השופטים את הסיבות לזיכוי והרשעה.

"יש לקוות שהתביעה תלמד את פסק הדין ותפסיק לעשות שימוש בלתי אחראי בחוק המאבק בארגוני פשיעה", אמר היום לוואלה! חדשות עורך הדין דן באומן סניגורו של פינטו, בברכו על החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully