וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נגד ה'אח הגדול': "אין שם ערכים"

נעמה טלמור

18.12.2008 / 11:21

רה"מ אמר בכנס חינוך כי תוכניות אלה והפופולאריות שלהן מעלות שאלות קשות. אולמרט הביע תקווה כי תמיר תמשיך לכהן כשרת החינוך

אנשי חינוך מהארץ ומהעולם האזינו הבוקר (חמישי) בקשב רב לנאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנס מנדל לחינוך שמתקיים בכפר המכביה. בתחילת דבריו התייחס אולמרט לעתיד החינוכי של תלמידי ישראל ואמר: "כממשלה האמנו שישראל צריכה להיות מדינה בה השקעה בחינוך היא עניין אסטרטגי. השנה החולפת היתה משמעותית ביותר למערכת החינוך מזה עשרות בשנים".

אולמרט התייחס גם למצב ההשכלה הגבוהה ולבריחת המוחות הנמשכת בשנים האחרונות. לדבריו, "זהו מחדל ברמה לאומית, לא ייתכן שהמבריקים שבין החוקרים שלנו, מעתיקים את פעולתם האקדמית לרחבי העולם. לדוגמה בסטנפורד ארצות הברית, ישנם עשרות חוקרים ישראליים שנמצאים שם בעמדות הכי חשובות וקובעות, חוקרים שיכלו להיות כאן ולתרום כאן. לא יעלה על הדעת שנמשיך להשלים עם עזיבתם של החוקרים הללו".

שרת החינוך יולי תמיר, שנמצאת אף היא בכנס ברמת גן, קיבלה חיזוק בלתי צפוי מראש הממשלה. בנאומו הודה אולמרט לשרה תמיר ואמר: "אני כבר יודע מה אני לא אעשה אחרי הבחירות, אבל אני אהיה שמח מאוד לראות אותך שוב כשרת החינוך של מדינת ישראל. עשינו הרבה כדי לחלץ את מערכת החינוך מהדשדוש, אך אני יודע שזה לא מספיק. אני לא מאמין בפתרונות קסם, אני מאמין בעבודה קשה וחיזוק מעמד המורים והמנהלים".

אולמרט לא שכח להתייחס בנאומו גם לתוכניות המציאות הפופולאריות בטלוויזיה. "כשאני מדבר על ערכים", אמר ראש הממשלה, "אני מתכוון לכך שלא תמצאו אותם בתוכניות הריאליטי, לא תמצאו את הגיבורים האמיתיים שם. התוכניות הללו והפופולאריות שלהן מעוררות שאלות נוקבות ובצדן תוגה". לדבריו, תהליכים חינוכיים לא תמיד חייבים לקחת הרבה זמן, אני מאמין בשינוי שיהיה מהיר יותר מהשינוי במערכת הפוליטית, שהיא יסוד מכריע בחלק מהכשלונות שמאפילים על כל הישגנו".

בסיום דבריו אמר אולמרט לאנשי החינוך כי "אני מפנה מקום לאחרים, חלקם יהיו איתכם יותר או פחות, אבל אף אחד לא יאהב אתכם יותר ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully