וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות על הרכב קדימה: מפלגת ימין קיצוני

פנחס וולף

18.12.2008 / 10:20

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על ההרכב שהציגה מפלגת השלטון. ח"כ יחימוביץ': "רשימת קדימה - ליכודניקים בנשמתם"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במפלגת העבודה ובליכוד מציגים הבוקר (חמישי) תמימות דעים בכל הקשור לתוצאות הפריימריז של מפלגת קדימה. בהודעה שפרסמה מפלגת העבודה נמסר כי "הלילה נבחרה רשימתה של מפלגה זמנית, שיום אחרי הבחירות תתפצל ומחצית מחבריה יחזרו לליכוד. יידע כל מי ששוקל להצביע קדימה, שבפועל הוא ייתן את קולו לליכוד ויחזק את גוש הימין הקיצוני".

ראש מטה התגובות במפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגדירה הבוקר את רשימת קדימה לכנסת כ"ימין קיצוני". יחימוביץ אמרה בגלי צה"ל כי "מדובר באנשים שהם ליכודניקים בנשמתם. אני חוששת שאנשים סבורים בטעות שקדימה היא סוג של מפלגת מרכז. קדימה היא לא כזאת, היא מפלגת ימין לכל דבר. אנשים שמאמינים בערכי מפלגת העבודה, לא יכולים להכניס אנשים כאלה לכנסת".

לדברי ח"כ אופיר פינס, "80 אחוז מנבחרי קדימה הם אנשי ליכוד לשעבר, שלא יהססו לחזור או לחבור לליכוד בעתיד. המרכז- שמאל הישראלי לא יכול לסמוך על קדימה שתייצג אותו. רשימת קדימה לכנסת היא רשימה בינונית, ואפילו מעט הפרופסורים שנותרו בה נדחקו למקומות לא ריאליים".

גם בליכוד בחרו לתקוף את הנבחרת החדשה של מפלגת קדימה. בהודעת המפלגה נמסר כי "זאת לא נבחרת שיכולה לנהל מדינה, אותו הרכב של קדימה ולבני בראשותו כבר נכשל בענייני ניהול המדינה, הביטחון והכלכלה. אותו הרכב גם נכשל במלחמת לבנון השנייה, בטיפול 'גשם' הקסאמים בדרום ובייצוב הכלכלה, לא ניתן לסמוך על לבני וקדימה, העם סומך רק על נתניהו והליכוד שידעו לחזק את הביטחון ולנהל את כלכלת ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד בכנסת ח"כ גדעון סער, אמר בגלי צה"ל כי "הרשימה של קדימה היא ממוחזרת, אין דמויות חדשות בהנהגה של קדימה". חבר הכנסת לשעבר בני בגין אמר בראיון בקול ישראל כי "הנבחרת של קדימה היא עייפה ומשעממת. הבעיה של קדימה היא העומדת בראשה, ציפי לבני".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "מדובר באותה גברת ובאותה אדרת המוכתמת בכשלונות מדיניים, חברתיים וביטחוניים שאינה מביאה עמה שום בשורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully