וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מימדי האלימות כלפי קטינים גדלו פי 10"

קובי מנדל

18.12.2008 / 9:47

לפי מנהל יחידת הטראומה בבית החולים "כרמל" בחיפה, 25% מהקטינים המאושפזים בבית החולים הינם קורבנות לאלימות

אחד מכל ארבעה ילדים המובאים לחדר המיון בבית החולים "כרמל" בחיפה הוא קורבן של אלימות. כך עולה מנתונים שמסר לוואלה! חדשות דניאל בן-דב, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים והאחראי על ועדת האלימות בבית החולים "כרמל" בחיפה. על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות גדלו מימדי האלימות כלפי קטינים פי עשר, ולדברי בן-דב, "זו עלייה מאוד חדה וחמורה".

ד"ר בן דב מציין כי בראש סולם האלימות כלפי קטינים ניצבת האלימות בבתי הספר, אחר כך אלימות במשפחה ובמקום השלישי אלימות של מבוגרים כלפי קטינים. לדבריו, "פעם הדברים הללו היו נשמרים בסוד בתוך המשפחות, והיו ניסיונות שלא להביא ילדים שחוו אלימות לטיפול רפואי".

לדברי בן-דב, אחד מכל שבעה ילדים מופנים בעקבות התעללות מינית. "בפגיעות הפיזיות אנו ניתקלים בגפים שבורות, חבלות ראש, דימומים מוחיים, נפילות אצל ילדים החל מתינוק בן 11 יום שיצא מהפגיה או ילד שהוריו, שיחקו איתו בהשלכתו כלפי מעלה, דבר שגרם לדימם מוחי". מנהלת השרות הסוציאלי בבית החולים רמב"ם בחיפה, רוני גגין, מסרה לוואלה! חדשות, כי מידי חודש מופנים לחדר המיון בין 10 ל-15 ילדים שעברו ארוע של אלימות.

"הרופאים אינם מיומנים דיים"

"את אותו ילד שכיבו עליו סיגריות או את אותו ילד שניכווה ממגהץ לוהט מאתרים מייד, אך ישנן חבלות שקשה יותר לראות אותם. אנו פועלים בהדרכת הרופאים בהרצאות, ובישיבות רופאים, ומדריכים את הרופאים הצעירים להעניק תשומת לב מיוחדת לפגיעות בילדים כדי לזהות את אותם ילדים שאנו יכולים לעזור להם", הוסיף ד"ר בן-דב.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן אמר לוואלה! חדשות כי הרופאים בבית החולים אינם מיומנים דיים לאבחן מקרי אלימות כלפי קטינים, וכי גם לאחר שהילד הובא לבית החולים והבריא, קשה להבטיח את שלומו לנוכח הקשרים הרופפים בין הרשויות השונות.

אורנה איזנמן, עובדת סוציאלית בבית החולים "כרמל" מציינת כי העובדים בבית החולים פועלים במקרה שלאלימות כלפי ילדים בצוות רב מקצועי. "בכל מקרה של חשד לעבירה שנעברה על קטין אנו מדווחים לפקיד סעד. בכל מקרה של חשד כזה לא נשחרר את הילד מבית החולים עד שנדע שהוא חוזר למקום בטוח מבלי שנצטרך לדאוג לשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully