וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בעירק נעצרו בחשד לניסיון הפיכה

18.12.2008 / 7:00

בין העצורים ישנם גם ארבעה גנרלים. לפי החשד ניסו הבכירים להפיל את ראש הממשלה ולהחזיר לשלטון את מפלגת הבעת'

35 בכירים בממשל העירקי נעצרו במהלך שלושת הימים האחרונים, חלק מהעצורים הואשמו בניסיון לבצע הפיכה ולהחזיר לשלטון את מפלגת הבעת' של סדאם חוסיין, כך מסרו גורמי ביטחון בבגדד.

העצורים, שדבר מעצרם אושר על ידי גורמים במשרד הפנים וכן על ידי משרד ראש הממשלה, כוללים ארבעה גנרלים, אחד מהם גנרל אחמד אבו ראקיף, הוא מנכ"ל משרד הפנים. גורמי הממשל מסרו כי המעצרים נעשו על ידי יחידת העילית נגד טרור, אשר כפופה ישירות למשרדו של ראש הממשלה נורי אל מליכי.

עיתון ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי העובדה שיחידת הטרור ביצעה את המעצרים מלמדת על חומרת העבירות והחשיבות שייחסו להן בממשל העירקי. גורמים במשרד הפנים מסרו כי חלק מהעצורים היו בשלבים ראשונים של תכנון הפיכה בשלטון.

הבכירים, שהסכימו למסור פרטים על הפרשה, סירבו לאמר דברים נוספים על האשמות נגד הבכירים העירקים שנעצרו. שמועות על ניסיונות הפיכה וקשירת קשר לפגוע בממשל העירקי נפוצו בתקופה האחרונה. מבקריו של ראש הממשלה אל מליכי אומרים כי הוא משתמש בשמועות אלו כדי לבצע מעצרים ולצבור כוח פוליטי.

גורמים בכירים במערכת הביטחון מסרו, שלמרות הטענות הללו, ישנן עדויות רבות הקושרות את העצורים לסדרה של עבירות שחיתות פוליטית, וכוללת אפילו ניסיון להחזיר את מפלגת הבעת' לשלטון ולהביא להפלת הממשלה הנוכחית. מפלגת הבעת' שלטה בעירק במשך 35 שנים, רובן תחת שלטונו של סדאם חוסיין, לאחר כניסת הכוחות האמריקאים הוצאה המפלגה אל מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully