וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בתעשיית הרכב: קרייזלר סוגרת מפעלים

18.12.2008 / 4:32

יצרנית הרכב האמריקאית תסגור למשך חודש את כל 30 מפעליה. הנשיא ג'ורג' בוש: ההחלטה על הסיוע ליצרניות הרכב תתקבל בקרוב

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

המשבר בחברות הרכב בארצות הברית מגיע לשיא חדש. חברת קרייזלר הודיעה כי היא תסגור את כל 30 מפעלי הייצור שלה למשך חודש לפחות. גם חברת ג'נרל מוטורס הודיעה כי בכוונתה לעצור את הפיתוח של מנוע חדש במפעל שבפלינט מישיגן.

יצרניות הרכב האמריקאיות מסרו כי הצעדים הללו ננקטו בשביל למנוע את המשך ההפסדים ושריפת המזומנים. בחברות מחכים כעת לתוכנית הסיוע של הממשל האמריקאי, לאחר שהסנאט בארצות הברית לא אישר את תוכנית הסיוע המיוחדת ליצרניות הרכב.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר כי ההחלטה על בקשת הסיוע של יצרניות הרכב קרייזלר וג'נרל מוטורס צריכה להתקבל בקרוב, אולם הוסיף כי הוא עדיין שוקל כיצד לבנות את תוכנית הסיוע. נשיא איגוד עובדי הרכב בארצות הברית רון גטלפינגר אמר כי הזמן הולך ואוזל עבור תעשיית הרכב. "אנו פונים לממשל לפעול מהר ככל שניתן על מנת להפיג את הפחד".

חברת ג'נרל מוטורס מסרה כי היא צפויה להישאר ללא יתרת מזומנים כבר בחודש ינואר, אם לא תקבל סיוע ממשלתי. שתי חברות הרכב שמבקשות סיוע פדרלי וחברת פורד, שלפי שעה לא הגישה בקשה לסיוע ממשלתי, הודיעו כי קריסה של אחת מיצרניות הרכב עלולה להוביל לקריסה של חברות נוספות. המיתון הקשה פוגע גם בחברות רכב ביפן. חברת הונדה פרסמה מוקדם יותר אזהרת רווח, וחתכה את התחזית שלה בשני שלישים כתוצאה מהאטה במחירות ועלייה בשערי המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully