וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט זכתה במכרז לאספקת מזל"טים לצה"ל

יהושע בריינר

17.12.2008 / 21:07

החברה גברה על התעשייה האווירית ותספק את "המזל"ט הגדודי" שיסייע לחטיבות הח"יר. עלות העסקה מוערכת במיליוני דולרים

מה שנחשב לפני מספר שנים לחלומו של כל מג"ד מתחיל לקרום עור וגידים: חברת "אלביט מערכות" זכתה במכרז לביצוע פרויקט המזל"ט הגדודי בצה"ל וגברה על הצעת התעשייה האווירית. עלות העסקה מוערכת בעשרות מיליוני דולרים. כבר בשנה הקרובה יחלו הגדודים להצטייד במזל"ט שישמש את הכוחות במהלך פעילות מבצעית. הפרויקט עצמו, הנקרא "רוכב שמיים" החל לפני כשלוש שנים ובשנה האחרונה החל גדוד מחטיבת כפיר לצאת לפעילות מבצעית עם כוח מיומן בהפעלת המזל"ט.

גורמים בצה"ל הביעו בשנה האחרונה שביעות רצון רבה מהמזל"ט הגדודי, המופעל על ידי חיילים מחיל התותחנים. "המזל"ט הגדודי משפר באחוזים גבוהים את המודיעין של המפקד בשטח", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות, "אם פעם היינו צריכים להמתין לסיוע של מזל"ט מחיל האוויר שגם ככה עמוס בפעילות מבצעית, בקרוב נוכל להפעיל כלי טיס באופן עצמאי, מה שישפר את היכולת המבצעית של הכוחות". בנושא הפעלת המזל"ט והכשרת המפעילים התעוררה מחלוקת, כאשר בשלב מסויים דרשו בחיל האוויר להפעיל את כלי הטיס.

כך זה יעבוד: לכל מבצע יצטרף למג"ד צוות של מפעילי מזל"ט שניתן לשיגור ידנית, בדומה לטיסן, או על גבי מסלול הרצה קצר. המזל"ט יטוס מעל לשטח וישדר את התמונה לצג המפקד. המזל"ט הנבחר, הסקיילארק אל אי 1 מסוגל להגיע למרחק של כעשרה ק"מ ושוקל 4 ק"ג בלבד, דבר שמאפשר לו ניידות רבה.

באלביט הגיבו בסיפוק רב להחלטת משרד הביטחון לרכוש את הסקיילארק. "גרסת הייצוא של הסקיילארק 1 LE זוכה להתעניינות רבה בקרב צבאות רבים בעולם ואנו צופים כי לקוחות רבים נוספים ילכו בעקבות צה"ל ויחליטו להצטייד במזל"ט זה", אמר מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאויישים בחברה, חיים קלרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully