וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לקסאם: מסוקי צה"ל תקפו בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

18.12.2008 / 3:30

מסוקי קרב ומטוסים תקפו הלילה שני מחסנים של אמצעי לחימה במחנה הפליטים ג'בליה ובחאן יונס. הבוקר נורו 4 רקטות קסאם לעבר הנגב

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

4 רקטות קסאם נפלו הבוקר (חמישי) באזור הנגב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה בתגובה על ירי הקסאם אתמול בערב לעבר שדרות, ירי שכתוצאה ממנו נפגעו שלושה בני אדם. מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר תקפו שני יעדי מחבלים ברצועת עזה. בצה"ל דיווחו כי היעדים נפגעו. היעד הראשון שהותקף שימש כמחסן לאמצעי לחימה במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. היעד השני שהותקף שימש כאתר לייצור אמצעי לחימה בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. גורם צבאי מסר כי התקיפות באו כתגובה לירי המתמשך מרצועת עזה לעבר ישראל.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים, כי גבר פלסטיני בן 45 נהרג ושלושה נוספים נפצעו בתקיפה שביצע אמש צה"ל. לדברי המקורות, כוחות צה"ל שיגרו טיל שנחת על ביתו של הפלסטיני, סלאח אבו עוכל, בשכונת תל זעתר שבצפון רצועת עזה. אבו עוכל הועבר לבית בחולים, אולם מת כעבור זמן קצר. שאר הפצועים הועברו גם הם לבית חולים בג'בליה. עדי ראייה מסרו כי הטיל שנחת על הבית גרם לו ולבתים הסמוכים נזקים כבדים.

רקטת קסאם התפוצצה בשדרות

מוקדם יותר אתמול נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מפגיעה של רקטת קסאם סמוך למרכז קניות בשדרות. הפצועים פונו לבית החולים "ברזילי באשקלון". כמו כן שישה בני אדם לקו בחרדה וטופלו במקום. למספר מכוניות במקום גם נגרם נזק.

משעות הבוקר נפלו במערב הנגב 18 רקטות קסאם. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, נטלה אחריות על הירי. הזרוע הבהירה כי "הירי בוצע בתגובה לחיסולו אתמול של בכיר הארגון בג'נין, ג'יהאד נואהדה, ובתגובה להתקפותיה של ישראל נגד העם הפלסטיני בגדה וברצועה".

שלשום נורה מטח של ארבע רקטות קסאם לעבר מערב הנגב. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא נמסר על נפגעים או על נזק. גם לכך נטלה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי את האחריות. בתגובה לירי, הודיע שר הביטחון אהוד ברק כי מעברי הגבול לרצועת עזה יהיו סגורים היום.

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, אמר אתמול כי "מלחמת ההתשה לא מנוהלת רק על ידי פוליטיקאים או בעיתונות. צריך להבין שיש כאן תושבים, שמנסים לקיים חיים נורמליים והקסאמים מתפוצצים עליהם. עם העיתון והכותרות שבו אפשר לעטוף את הדגים של מחר, עם ההתפוצצויות וה'צבע אדום', אנחנו רק יכולים לעטוף את התושבים בתמיכה ואהבה".

  • עוד באותו נושא:
  • קסאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully