וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של סנדק: ראש מאפיה התאבד בכלא

טלי גולדשטין

17.12.2008 / 14:12

גאטאנו לו פרסטי, שנחשב לאחד מראשי המאפיה, נמצא תלוי בתאו. אמש עצרה המשטרה את פרסטי ומאה חשודים נוספים

ראש מאפיה, שנעצר אתמול (שלישי) בפשיטה נרחבת שערכה משטרת איטליה בסיציליה, תלה עצמו בכלא. כך דיווח היום מקור במשטרה. גאטאנו לו פרסטי, שהורשע כבר בעבר בפשעים הקשורים למאפיה, נמצא אמש מת בתאו בכלא פליארלי שבבית סיציליה פלרמו.

פרסטי היה אחד ממאה אנשים שנעצרו אתמול בפשיטה בחשד כי ניסו לבנות מחדש את שורות המאפיה הסיציליאנית, שנחלשה בשנים האחרונות עקב מאסרים של מנהיגיה. הפשיטה היתה המהלומה האחרונה בשורת מהלומות שספגה ה"קוזה נוסטרה", שהבוס הגדול שלה ברננדו פרובנצנו נעצר ב-2006. יורשו סלבטורה לו פיקולו נעצר ב-2007. כ-1,200 שוטרים, בגיבוי מסוקים ויחידות ללוחמה בסמים, ביצעו אתמול את הסבב האחרון של מעצרים. פרסטי והחשודים הנוספים הואשמו בפשעים שונים, לרבות סחיטה, סחר בנשק ובסמים.

"מטרת העצורים היתה לשקם את הגוף מקבל ההחלטות במאפיה הסיציליאנית, הידוע בשם "קומיסיונה", שפורק בשנות ה-90 לאחר מעצרו של ראש המאפיה טוטו רינה", אמר הקולונל תיאו לוצי. ה" קומיסיונה" היה הגוף המבצע של המאפיה, שאיחד את המנהיגים החזקים ביותר של המאפיה הסיציליאנית. גוף זה החליט להוציא לפועל את רצח השופטים האיטלקים שהתנגדו למאפיה במאי ויולי 1992. הרציחות הביאו לכך שממשלת איטליה הציבה צבא בסיציליה כדי להילחם במאפיה וטוטו רינה נעצר בינואר 2003.

"מאז, לו היה למפיה גוף המקבל החלטות", אמר לוצי. "באמצעות המעצרים האחרונים, הצלחנו לערוף את צמרת המאפיה", הוסיף. צווי מעצר נוספים הוצאו נגד חשודים גם בחבל טוסקנה הצפוני, אמר לוצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully