וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מחצית מהחברות במשק יפטרו עובדים השנה

חיים ביאור

17.12.2008 / 13:23

מסקר שערך איגוד לשכות המסחר, עולה עוד כי רוב מכריע מהחברות צופות ירידה ברווחים ורק 7% מעריכות כי יקלטו עובדים

55% מהחברות במשק צופות כי יפטרו עובדים במהלך 2009, מחצית מהן יפטרו מעל 5% מכוח האדם שלהן. 73% מהחברות צופות ירידה ברווח ו-68% צופות ירידה במכירות - כך עולה מסקר של איגוד לשכות המסחר.

מהסקר שערכה כלכלנית האיגוד, ישראל מני, שכלל 160 חברות מענף המסחר והשירותים, עולה ש-38% מהחברות צופות יציבות במספר המועסקים ורק 7% צופות שיקלטו עובדים נוספים במהלך 2009. מבין החברות הצופות ירידה ברווחיות בשנה הבאה, הרוב (70%) צופות כי הירידה תהיה מעל 5%.

נתון מעניין נוסף הוא ציפיות החברות לגבי מחירי המוצרים והשירותים שלהן ב-2009. מהסקר עולה ש-57% מהחברות יורידו מחירים, רובן (78%) יורידו מחירים בשיעור של מעל 5%.

לדברי מני, "הסקר משקף נאמנה את הירידה בהיקף הפעילות העסקית במשק בחודשים האחרונים". בנוסף לכך מציינת מני כי "על פי תחזיות האיגוד, בשנה הקרובה תחול ירידה של 1% בצריכה הפרטית וירידה של 3% בייבוא סחורות. כך שציפיות החברות כפי שמתבטאות בסקר הן אפילו אופטימיות". מני מדגישה כי יש צורך ההפעלה מיידית של תוכניות סיוע למפעלים ולחברות שהתגבשו באוצר, במיוחד באיזורי הפריפריה, תצמצם את היקפי הירידה ברווחיות ובמכירות וכפועל יוצא את מספר המפוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully