וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתפר מצבן של הפצועות קשה בתאונה"

נעמה טלמור

17.12.2008 / 17:05

סגן מנהל ביה"ח "שיבא" מסר כי חל שיפור במצבן. "הן הודו לנו. אנו מצטערים שככה הן פגשו את ישראל". לבני ומופז ביקרו את הפצועים

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: ענת ברק)

ד"ר ארנון אפק, סגן מנהל בית החולים "שיבא" בתל השומר אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות: "אתמול קלטנו שבע פצועות מתאונת האוטובוס בדרום במיון, שאחר כך אושפזו במחלקות בבית החולים. הפצועה הקשה ביותר נמצאת בטיפול נמרץ, אך חל שיפור במצבה. הפצועות סובלות משברים מרובים בצלעות, בחוליות וחלקן גם בעצמות הפנים. כשהן הגיעו לכאן הן היו המומות, אך היום הן התאוששו קצת. כולן מלאות שבחים ומודות לנו. מצד שני אנחנו מצטערים שככה הן פגשו את ישראל". אפק הוסיף כי "ישנם צוותים בבית החולים של עובדים סוציאליים דוברי רוסית שהוצמדו לפצועות".

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני ביקרה בצהרים את פצועי התאונה בבית החולים. "בשיחה הראשונה עם שר החוץ הרוסי ועם השגריר , הם הביעו הכרת תודה על הפעולה הנמרצת ועל החילוץ והטיפול הרפואי של בפצועים", אמרה לבני. לדבריה, "חשוב לי להבהיר לרוסים: אנו עושים הכל כדי להציל את אזרחיהם ולתת להם את הטיפול ההולם".

גם שר התחבורה שאול מופז ושגריר רוסיה בישראל פיוטר סטגני, הגיעו בצהרים לבקר את פצועי תאונת האוטובוס בבית החולים "שיבא". משלחת מרוסיה הכוללת בני משפחה, נציגי ממשל ופסיכולוגים הגיעו אף הם לבתי החולים בהם מאושפזים הפצועים.

השגריר הרוסי סיפר לוואלה! חדשות כי הוא מעריך מאוד את המאמיצים הכבירים שמדינת ישראל עושה למען הפצועים. לדבריו: "יש לנו רושם מצוין על איכות השירות הרפואי בישראל".

בפגישה קצרה שנערכה במסדרונות שיבא בין השגריר לשר התחבורה, הודה סטגני למופז בשם מדינתו ואמר: "אין לי ספק שתאונה כזו מחרידה עלולה לקרות בכל מקום. אני מעריך מאוד את מבצע החילוץ בעזרת המסוקים שהיה מופלא ואני משוכנע שהתיירים הרוסים ימשיכו ויגיעו לישראל, בייחוד אחרי טיפול כזה מסור". השגריר סיפר כי משיחות שקיים עם חברי הממשל ברוסיה ניכר כי ישנו אבל כבד ברוסיה.

"נודע לי על התאונה דרך האינטרנט"

חברי הכנסת מטעם "ישראל ביתנו" נפגשו עם פצועי תאונת האוטובוס בדרום ובני משפחותיהם. גם שר התיירות לשעבר ח"כ יצחק אהרונוביץ, וחברי הכנסת סטס מסז'ניקוב וסופה לנדבר ביקרו בבית החולים תל השומר לאחר שסיימו ביקור בבית החולים "סורוקה" שבבאר-שבע.

אחת הפצועות בבית החולים "שיבא" סיפרה לח"כ סופה לנדבר על התאונה: "אני זוכרת היטב מה קרה. אנחנו עפנו אחרי שהנהג נסע במהירות מופרזת ונפל לתוך בור זה היה נורא ואיום". לנדבר אמרה בתגובה כי: "מדהים לראות איך אנשים מרוסקים מצניעים את הכאב ומודים לנו, למדינת ישראל על היחס והטיפול המסור", אמר ח"כ מסזניקוב.

לבית החולים שיבא החלו להגיע אחר הצהריים משפחותיהן של הפצועות. נטליה בוריקינה, בתה של אחת הפצועות, ילנה בוריקינה, אמרה כי: "אלו היו עבורי חדשות נוראיות. פחדתי מאוד. קראתי באינטרנט על התאונה, כך זה נודע לי, ואז התקשרתי להיכן שאמורה הייתה להיות אימי. בקבלה הודיעו לי שהם לא הגיעו ונתנו לי שם של בית החולים "יוספטל". אירגנו את ההגעה שלנו לכאן מאוד יפה והכול פה בסדר מלבד כמובן אמא שלי". האם ילנה אמרה כי: "היום אני מרגישה יותר טוב. באתי לכאן כי רציתי לראות את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully