וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה לאיש ששיחק כדורסל עם אובמה

טלי גולדשטין

17.12.2008 / 12:25

הנשיא הנבחר מינה את ארני דאנקן לתפקיד שר החינוך. דאנקן הוא ידיד ותיק של אובמה ושותפו במשחקי הכדורסל. "החינוך הוא חייו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: די וינסטוק. קריינות: טלי גולדשטין)

ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, מינה אמש (שלישי) שר נוסף בקבינט – שר החינוך ארני דאנקן. דאנקן, ידיד ותיק של אובמה משיקגו ושותפו במשחקי הכדורסל, הוא האחראי על מערכת החינוך הציבורית בשיקגו ואדם הידוע בתמיכתו ביישום רפורמות במערכת החינוך. בעברו, לא חשש דאנקן לצאת נגד ועדי המורים ולהטיל את האחריות על ביצועי התלמידים על בתי הספר. אובמה ודאנקן שואפים לשפר את איכות החינוך בארה"ב וכמו בישראל, למשוך מורים טובים ומקצועיים יותר למגזר.

לדברי אובמה, המאמץ ארוך הטווח לשנות את המדינה יחל בבתי הספר. אפילו על מינוי של דאנקן הכריז אובמה באולם הכדורסל של בית ספר יסודי בשיקגו.

דאנקן מכהן מאז 2001 כמנכ"ל מערכת החינוך הציבורית בשיקגו, מחוז החינוך השלישי בגודלו בארה"ב. שרת החינוך הנוכחית מרגרט ספלינג כינתה את דאנקן "איש חזון", רפורמיסט ובחירה מצוינת לתפקיד.

דאנקן, קפטן נבחרת הכדורסל של אוניברסיטת הארוורד, שיחק כדורסל מקצועי באוסטרליה יד שסיים את לימודיו. הוא שב לשיקגו ב-1992 כדי לעמוד בראש תוכנית ליצירת הזדמנויות חינוכיות לילדי שכונות העוני בדרום שיקגו. הוא דוגל ביוזמה ליצור בתי ספר קטנים וקהילתיים יותר וקורא למעורבות הקהילה בחינוך.

אובמה מינה כבר את יריבתו לשעבר הסנאטורית הילרי קלינטון למזכירת המדינה, את נגיד הבנק הפדרלי של ניו יורק טימותי גייטנר לשר האוצר וביקש משר ההגנה המכהן, רוברט גייטס, להישאר בתפקיד. לתפקיד התובע הכללי מינה אובמה את אריק הולדר ולשר המסחר בחר ביריב לשעבר נוסף – מושל ניו מקסיקו ביל ריצ'רדסון. את מושל אייווה לשעבר תום וילסק מינה אובמה למזכיר לענייני חקלאות ואת הסנאטור קן סלזר למזכיר לענייני פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully