וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "היה ויכוח בין הנהגים, נקודה!"

17.12.2008 / 12:11

שר התחבורה הדף את הביקורות נגדו לפיהן מיהר לקבוע את נסיבות תאונת האוטובוס בדרום. "הנהג נסע בחוסר אחריות ובאופן שאינו תואם את תנאי הדרך"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר התחבורה שאול מופז התייחס היום (רביעי) במסיבת עיתונאים לתאונת האוטובוס אתמול בדרום, בה נהרגו 25 תיירים רוסים ו-33 נפצעו, בהם 23 באורח קשה. בנוגע לביקורת שנמתחה עליו, כשקבע לפני שהסתיים תחקיר המשטרה כי התאונה נגרמה בעקבות ויכוח בין שני נהגי אוטובוס, אמר מופז: "ההתרשמות של כל המומחים היא שהגורם שהוביל לתאונה הוא יחסית ברור, אולם נמתין לתחקיר הראשוני של המשטרה ואם יהיה צורך נקים ועדה רחבה יותר".

לדבריו, "היה ויכוח במחסום, נקודה! ויכוח זה הוא שהוביל לתאונה המחרידה. כמו כן, הייתה נהיגה של לא תואמת את תנאי הדרך. יתכן שהיו גורמים נוספים אבל זה מה שקרה".

מופז הדגיש, כי "הממצאים שיש בידינו כוללים תחקיר של נהג האוטובוס שעות ספורות לאחר התאונה שבה הוא אישר שהיה ויכוח בינו לבין נהג אוטובוס אחר במחסום. גם ההתנהגות בהמשך הדרך של שני הנהגים מעוררת שאלה. היה ברור שהעקיפה במקום זה מסוכנת. אי אפשר להתעלם מחוסר האחריות, חוסר שיקול דעת ומהנהיגה הפרועה של שני האוטובוסים".

לדבריו, "היה זה מחובתי לומר את מסקנותיי לעת הזאת; אלה לא המסקנות הסופיות. מהנתונים שעולים לא צריך להיות מומחה גדול מדי לתחבורה - היה חוסר שיקול דעת והייתה נהיגה פרועה שלא תואמת את תנאי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully