וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות קשה בטירונים ביחידת "עוקץ"

יהושוע בריינר

17.12.2008 / 12:12

במהלך ביקורת שנערכה ביחידה נחשפו מקרי התעללות, ביניהם מניעת שינה. החיילים נמנעו מלדבר מחשש שיודחו מהיחידה המובחרת

פרשת התעללות קשה ביחידת "עוקץ", יחידת הכלבנים בצה"ל: מפקדים ביחידה המובחרת הודחו מתפקידם לאחר שהתגלה כי התעללו בטירונים ביחידה בבסיס האימונים של חטיבת כפיר. על פי החשד, המפקדים נהגו למנוע שינה מהחיילים, ובאחד המקרים אף מנעו מהם לגשת לשירותים, מה שגרם לאחד מהם לעשות את צרכיו במכנסיים. אחד המפקדים נשפט ל-21 ימי מחבוש, שני מפקדי כיתות נשפטו ל-21 ימי מאסר וסמל מחלקה נוסף נשפט ל-14 ימי מחבוש.

הפרשייה נחשפה במהלך ביקורת ושיחות חתך שערכו מפקדים ביחידה לחיילים, אז החלו הטירונים לגולל בפניהם את הפרשה הקשה. באחד המקרים התברר כי המפקדים לא איפשרו לחיילים לישון במהלך נסיעה בטיולית, ועל מנת לוודא את הדבר הם הכריחו חיילים אחרים לטפס על גבם במהלך הנסיעה. לדברי החיילים, הם נמנעו מלדבר על הנושא מחשש שיודחו מהיחידה המובחרת. פרטי האירוע הועברו גם למפקד חטיבת כפיר אל"ם איתי וירוב שאישר את העונשים והורה על הדחת המפקדים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך ביקורת ושיחות חתך שנערכו ע"י מפקדים במחלקת ההכשרות של יחידת "עוקץ", נחשפו לאחרונה מספר ליקויים חמורים ביחסים בין מפקדים לחיילים ובראשם חריגה מהפקודות והנורמות הנדרשות במהלך הכשרת הלוחמים. בין היתר נחשפו מעשים חריגים נוספים המהווים סטייה מהנורמות, מעבר על פקודות הצבא אשר יש בהן התנהגות שאינה הולמת מפקדים בצה"ל". דובר צה"ל הדגיש כי "הצבא רואה במסלול ההכשרה אבן יסוד בהמשך דרכם של חיילים במסלולים שונים בצבא, הן כלוחמים והן כמפקדים לעתיד. בצה"ל נקבעו אמות מידה ונורמות בהקשר זה וכל חריגה מהפקודות, הנהלים ורוח צה"ל לא תתקבל ותטופל בחומרה רבה, כמו במקרה זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully