וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: מועמד אתיופי נפסל לטובת רוסי

17.12.2008 / 13:22

אללי אדמסו נפסל משום שנבחר למקום המשוריין לעולה חדש, ולפי תקנון המפלגה לא נחשב לכזה. את אדמסו יחליף ולדימיר שקלאר

ועדת הבחירות של הליכוד פסלה היום (רביעי) את המועמד האתיופי אללי אדמסו שנבחר למקום ה-30 ברשימת המפלגה לכנסת, מקום המשוריין לעולה חדש. ועדת הבחירות הסבירה כי אדמסו עלה ב-1983, שנתיים לפני המועד הקבוע בתקנון הבחירות של המפלגה, ולכן אינו נחשב עולה חדש. במקום אדמסו ישובץ ברשימת הליכוד ולדימיר שקלאר, שהיה מנהלה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, ושקיבל 50 קולות פחות מאדמסו.

בהחלטת ועדת הבחירות כתב יו"ר הוועדה, יהושע גרוס, כי "היתה רשלנות מסוימת מצד המשיב (אדמסו) שהיה ער לכך ששינוי התקנון לא אושר על ידי המרכז, ואף על פי כן הוא לא נמנע מהצגת מועמדותו במגזר זה (העולים). בנסיבות אלה עלינו לפעול בהתאם להוראות התקנון, אם כי בלב כבד, ולהורות על פסילת בחירת מר אדמסו". עם זאת, וועדת הבחירות הורתה להשיב לאדמסו 10,000 שקל שהוא שילם עבור אגרת הבחירות.

אדמסו אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי "מי שקובע זה הכסף ולא הציבור, ההחלטה הזו היא בלי צדק. עורכי דין טובים פוסלים עדה שלמה. זו לא אפליה נגד העדה האתיופית, אלא זה משחק של כסף, ולי אין כסף שעורכי דין ייצגו אותי".

כ-40 פעילי ליכוד מפגינים בשעה זו במצודת זאב בתל אביב במחאה על החלטות בית הדין. פעילים המקורבים לדני דנון שזכה במחוז מישור החוף מול טל ברודי, מועמדו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, העלו חשש כי מקרה אדמסו יהווה תקדים גם לפסילת דנון.

לדברי חיליק אטיאס, פעיל בסניף רמת השרון, שנמצא במצודת זאב בשעה זו, "אנחנו רואים שיש התערבות בוטה נגד מועמדים. ההתערבות של נתניהו עוברת כל גבול. לא יכול להיות שפוסלים כבר מקומות. ברגע שנבחרו האנשים לא צריך להיות ערעורים. יש כאן ברדק שלם".

עתירה נוספת שהוגשה היום לועדת הבחירות של המפלגה היא עתירתו של ח"כ לשעבר מיכאל רצון, שדורש לבטל את החלטת וועדת הבחירות לקדם את המחוזות על פני הרשימה הארצית. אותה החלטה דחקה את משה פייגלין למקום 36 ואת רצון למקום 37.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully