וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון הפיגוע בפריז לא קשור למוסלמים"

טלי גולדשטין

17.12.2008 / 11:31

לדברי שר ההגנה הצרפתי, הסברה היא שטומני המטענים בחנות הכלבו "פראנטאם" אינם קיצונים איסלמים, אך אף אפשרות לא נפסלת

שר ההגנה הצרפתי הרב מורין אמר היום (רביעי) כי החשודים העיקריים בטמינת מטעני חבלה בחנות הכלבו "פראנטאם" במרכז פריז אתמול, אינם מוסלמים. "הדיאלקט, הניסוח בו השתמשו האחראים במכתב האזהרה ששלחו אינם טיפוסיים לאלו של מחבלים איסלמיים", אמר מורין בראיון הבוקר ברדיו הצרפתי. "המילה 'מהפכנית' המופיעה בשם הארגון, המילה 'קפיטליסט' בו השתמשו על מנת לתאר את החנות אינם מילים המאפיינות בדרך כלל קיצונים איסלמיים", הוסיף. עם זאת, הדגיש שר ההגנה כי אף אפשרות עדיין לא נפסלה על ידי חוקרי התקרית.

המשטרה הצרפתית הצליחה לנטרל אתמול חמישה מטעני נפץ בחנות כלבו גדולה במרכז פריז. לפי דיווח דובר המשטרה, מכתב על הימצאות המטענים הוביל את המשטרה לחנות "לה פראנטאם" שבשדרות האוסמן. האזהרה התקבלה מארגון המכנה עצמו "החזית המהפכנית האפגנית", הדורש את נסיגת הכוחות הצרפתיים המוצבים באפגניסטן. 3,000 חיילים צרפתים משרתים כיום באפגניסטן.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי קרא לתושבי המדינה להפגין עירנות וזהירות, ואמר כי צרפת לא תישא ותיתן עם מחבלים. "אני קורא לכולם להפגין ריסון", אמר. שרת הפנים מישל אליוט-מארי אמרה כי המטענים שנמצאו היו ישנים ולא היו מחוברים להם נפצים. הם הוחבאו באחד מבתי השימוש בחנות. משמעות הדבר שהמטרה היתה להפחיד ולא לגרום להרג.

במכתב שנשלח לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הזהיר הארגון הבלתי מוכר כי "ישוב לפעול בחנויות הקפיטליסטיות הגדולות ללא אזהרה מוקדמת", אלא אם כן הכוחות הצרפתיים ייסוגו מאפגניסטן עד סוף פברואר. לדברי מורין, לתקרית לא תהיה השפעה על מדיניות צרפת באפגניסטן. 2,800 חיילים צרפתים מוצבים במדינה המוסלמית. לצרפת נוכחות צבאית באפגניסטן מאז 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully