וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוי פצועי התאונה נמשך זמן רב מדי"

17.12.2008 / 9:07

מנהל יחידת הטראומה ב”הדסה” ביקר את פינוי פצועי תאונת אוטובוס התיירים. מטוס חיל האוויר יטיס את הפצועים והגופות לרוסיה. הנהג הנעקף: "לא היה בינינו ויכוח"

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: רועי כ"ץ)

ישראל תטיס לרוסיה במטוס חיל האוויר את גופות ההרוגים ואת הפצועים בתאונת אוטובוס התיירים שאירעה אתמול סמוך לאילת. כך הודיע הבוקר (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק. אתמול שוחח ברק עם בכירים בממשל הרוסי והציע להם את הטסת הגופות והפצועים. הלילה שוחח שגריר רוסיה בישראל פיוטר סטגני, עם ברק ואמר לו כי רוסיה מקבלת את הצעתו. ברק הנחה את גורמי משרדו להגיש את כל הסיוע הנדרש לנציג ממשלת רוסיה. בתאונה נהרגו 25 בני אדם ונפצעו 33, מהם 23 באורח קשה.

פרופ' אבי ריפקינד, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים "הדסה עין כרם", אמר הבוקר בראיון לקול ישראל כי "מצב שבו תאונה מתרחשת ב-15:00 ואנחנו מקבלים פצועים רק ב-19:45 מצביע על כך שמשהו בתהליך לא בסדר".

"אנחנו מפספסים כך את 'שעת הזהב' – השעה מרגע הפציעה שבה ניתן להעניק טיפול שעשוי להציל חיים", הסביר ריפקינד. לדבריו, "צריך לעשות תחקיר רציני ביותר על אופן פינוי הפצועים שיתכן ולקח הרבה יותר מדי זמן. יתכן, אמנם, שלא התאפשר אחרת, אין לי את כל הפרטים, אבל אני יודע שהפצועים שקיבלנו פה ב'הדסה' יכולים היו להיות מפונים קודם".

מישל אלקסלסי, הבעלים של חברת ההסעות שהיא בעלת האוטובוס שאותו עקף אוטובוס התיירים לפני שהידרדר, התראיין אף הוא בקול ישראל ואמר כי "הפעם הראשונה ששמעתי על עניין התחרות בין הנהגים היה הבוקר". אלקסלסי התייחס לדבריו של שר התחבורה שאול מופז, שאמר שהתאונה נגרמה עקב ויכוח בין שני נהגי האוטובוסים ואמר "הירידות תלולות, אוטובוס אינו רכב פרטי, שום נהג אוטובוס לא יכול לעשות שם תחרות".

"גם התשתית של הכביש איננה הגורם תאונה, אלא הגורם האנושי, הנהג", המשיך אלקסלסי. "פשוט מדובר בעקיפה לא חוקית". הוא הוסיף כי "רב נהגי האוטובוס הם אחראיים. אבל, כמו בכל סקטור, יש מספר עשבים שוטים".

גם שלום בן משה, ראש מינהל הבטיחות בדרכים במשרד התחבורה בעבר, התראיין והבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים: "אסור לאוטובוס לעקוף אוטובוס אחר!" – אין על זה שום ויכוח". בן משה הציע מספר שינויים בדרך הטיפול בנהגי הסעות: לערוך השתלמות לכ נהג כתנאי לחידוש רישיון, לקבוע שכר מינימום כדי לעודד אנשים לבוא לנהיגה, לערוך מבחנים פסיכולוגיים כדי להבטיח שמי שנוהג באוטובוס יהיה מעל לממוצע, ואכיפה הרבה יותר אגרסיבית. "חשוב לזכור שבנוסף להרוגים, רב הפצועים בתאונה יהיו נכים לכל ימי חייהם".

רמי וזנה, נהג האוטובוס שנסע בסמוך לאוטובוס שהידרדר לתהום, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי בניגוד לדבריו של שר התחבורה שאול מופז אמש, לא היה ויכוח בינו לבין נהג האוטובוס השני. לדבריו, "הוא חיפש את הדרך לעקוף אותי, לא הבנתי מה קורה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully