וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל החשוד ביידוי אבנים שוחרר לבסיסו

יהושע בריינר

16.12.2008 / 19:29

אברהם שניידר תועד לכאורה כשהוא מיידה אבנים לעבר פלסטינים. תיערך בדיקת מז"פ שתבדוק אם הוא יידה את האבנים

בית הדין של פיקוד דרום שחרר למעצר בבסיס את החייל החשוד כי יידה אבנים אל עבר פלסטינים לאחר פינוי בית המריבה בחברון לפני כשבועיים. החייל יועבר מכלא 4 למעצר פתוח בבסיסו, שם ישהה עשרה ימים. במהלך עשרת הימים הקרובים תערוך המשטרה הצבאית החוקרת בדיקת מז"פ מיוחדת ביחד עם מומחים, שם ינסו לאשר כי החשוד, אברהם שניידר המשרת כמש"ק מודיעין בסיירת גבעתי, הוא האדם הנראה בסרט שהופץ על ידי המשטרה כשהוא מיידה אבנים לעבר פלסטינים.

בהחלטתה לשחרר את החייל, קבעה השופטת סגן אלוף נועה זומר כי על שניידר ייאסר לשנות את חזותו החיצונית כדי שיהיה ניתן להתאים בינו לבין דמות החייל שהופיע בסרט. שניידר הכחיש את החשדות נגדו ואמר כי מדובר באדם אחר הדומה לו. לדברי התביעה, בידיה די ראיות לכתב אישום נגד שניידר, אולם עד לקבלת תוצאות הבדיקה המיוחדת, יישאר החייל במעצר בבסיסו.

"אני מכבד מאוד את החלטת הפרקליטות הצבאית לשחרר את מרשי ממעצר. הדבר נובע בין היתר לנוכח הבעייתיות הקיימת בעניין הזיהוי. האדם המצולם איננו מרשי, כך טענו מתחילת הפרשה וכך אנו טוענים גם היום", אומר פרקליטו של שניידר, עו"ד בועז קניג.

ארגון חוננו המסייע לעצירים יהודים הגיב גם הוא לשחרורו: "כמו במקרים רבים של אסירים יהודים המופלים לרעה, גם כאן ההר הוליד עכברון אבל הותיר אחריו עוד מפגעים שקטים שנדרסים על ידי המערכת המשפטית והמשטרתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully