וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ההתקפות על לבני לא הוגנות"

פנחס וולף

16.12.2008 / 16:34

ראש הממשלה, שנמצא בביקור בלונדון, דחה את ההתקפות על יו"ר קדימה בנושא: "לא הוגן שמנצלים את שליט לצרכי ויכוח פוליטי"

למרות שיו"ר קדימה ציפי לבני קראה לראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר, הוא דווקא נחלץ להגנתה. בתדרוך עיתונאים שערך בלונדון לאחר פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר היום (שלישי) אולמרט כי, "לא הוגן שמנצלים את נושא גלעד שליט כדי להתנפל על ציפי לבני כחלק ממערכה פוליטית. אינני שותף לביקורת הזו, ואני דוחה על הסף ניסיונות לתקוף אותה בעניין זה. לגופו של עניין, נעשית פעילות אינטנסיבית על בסיס יומיומי שאני מקווה שתביא להשבתו של גלעד. זו חובה לעשות כל מאמץ להשיבו הביתה, וגם לבני רוצה לעשות זאת".

אולמרט ובראון נפגשו בארבע עיניים לפגישה שערכה שעה ורבע. בסיום הפגישה, בראון ביקש מראש הממשלה שיצטרף אליו לתחילת פגישת הקבינט הבריטי. בסביבת ראש הממשלה הגדירו את הפגישה כ"מאוד ידידותית". בין יתר הדברים, השניים דיברו גם על נושא סימון מוצרים מההתנחלויות ביהודה ושומרון. "הבהרתי את עמדת ישראל לפיה אנו עומדים בכל הסיכומים עם האיחוד האירופי לגבי סימון סחורות, ואין הצדקה לבחון מחדש את הנושא", אמר אולמרט.

דבריו של ראש הממשלה נאמרו לאור קריאות שהושמעו בבריטניה בדרישה לסמן את כל המוצרים המגיעים מישראל ולדרוש עליהם מכס. זאת, בניגוד למצב עד עכשיו שרק מוצרים שיוצרו ביו"ש חויבו במכס, בעוד שיתר המוצרים היו פטורים.

"לאפשר לקצינים לבקר בבריטניה"

בשיחתם, בראון אמר כי, "הבריטים רואים חשיבות בהמשך התהליך המדיני. אנחנו מודעים לעובדה שתהיה השפעה על המשך התהליך ואנחנו מקווים שהוא יוכל להימשך לאחר הבחירות בישראל". לגבי הרחבת התנחלויות, אמר אולמרט כי "ההרחבה שנעשית בחלק מהיישובים היא בתוך קווי המתאר של היישובים. במזרח ירושלים הבניה נעשית בשכונות יהודיות שיישארו בידי ישראל וגם בגבול עתידי, כפי שהוגדר בהבנות אנאפוליס".

ראש הממשלה ביקש מבראון לבטל את החקיקה שמאפשרת להעמיד לדין קצינים ישראלים שמגיעים לבריטניה באשמת "פשע מלחמה". בראון הסביר כי ממשלתו לא מתנערת מהחוק הבעייתי, אולם לטענתו הפרלמנט מעמיד קשיים בביטול החוק. התשובה לא ממש סיפקה את אולמרט. "מדיניות הממשלה צריכה לבוא לידי ביטוי למעשה", הוא אמר. "העובדה שקצינים ישראלים נמנעים מביקור בבריטניה בשל המצב שמאפשר מאסר שלהם בגלל תלונות, זה מצב בלתי ראוי ואינו רצוי".

אולמרט התייחס גם לסיום המתקרב של הרגיעה בעזה ואמר כי, "אנחנו לא רואים עצמנו מוגבלים בנושא הרגיעה לתאריך זה או אחר, ולא כפופים לפירושים על תאריכים מתי היא מסתיימת ומתי לא. עמדותינו בנושא זה ידועות ולא נשלים עם קביעות חדשות של החמאס שלא עולות בקנה אחד עם הדרישות הישראליות. לא נשלים עם רגיעה שבמהלכה יש ירי בלתי פוסק ליישובים ישראלים, אך אינני רוצה לפרט מה ואיך נעשה אם וכאשר נצטרך לעשות".

ובנושא אירן הוא אמר כי, "אני לא חושב שהאפשרות למנוע התגרענות של אירן הסתיימה. יש שורה של צעדים שאפשר לנקוט שאינם מתקפה צבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully