וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בכביש נוח

16.12.2008 / 16:52

כביש מצפה רמון-אילת ידוע כבטוח יחסית, בזכות נפח תנועה קטן ודרך ששומרת על ערנות הנהג. לכן, ההערכה היא שהתאונה נבעה מטעות אנוש

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעריכים בזהירות כי התאונה בכביש מצפה רמון-אילת, שבה נהרגו 26 אנשים ונפצעו עשרות, נבעה מטעות אנוש. מומחה מטעם הרשות נשלח למקום התאונה על מנת לאסוף ממצאים ראשוניים. ההערכה של הרשות נובעת מהתנאים הנוחים בדרך כלל בכביש מצפה רמון-אילת.

כביש מצפה רמון מועדף על ידי נהגים רבים כדרך הגישה לאילת. בניגוד לכביש 90 - כביש הערבה הארוך והמשעמם לנסיעה - כביש מצפה רמון נחשב נוח בהרבה לנהיגה. הוא אמנם מרובה פיתולים ולכן גם איטי יותר, אך תנאי הכביש המשתנים שומרים על ערנותו של הנהג. כמו כן, בזכות נפח תנועה קטן מאוד (כ-1,000 כלי רכב ביממה בלבד), הוא גם בטוח יותר לנהיגה. מכאן, שעם הזהירות הראויה, ניתן לומר שהגורם האנושי בתאונה משמעותי יותר.

סביר להניח שתיבדק גם סוגיית חברות האוטובוסים הפרטיות. הפיקוח על נהגים בחברות אלה פחות קפדני מאשר על עמיתיהם בחברות הגדולות וגם תקינות האוטובוסים מועדת לפורענות. שילוב זה התגלה כקטלני פעמים רבות מדי, כאשר נהגים עייפים או לא מיומנים נמצאים מאחורי ההגה של אוטובוס שבו ליקויים בטיחותיים רבים כתוצאה של הזנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully