וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "התאונה היא תוצאה של בריונות נהגים"

נתיב נחמני, יהושע בריינר ופנחס וולף

17.12.2008 / 1:30

שר התחבורה אמר כי תאונת האוטובוס נגרמה עקב ויכוח בין שני נהגים. לנהג היו 22 הרשעות תעבורה. 25 סוכני נסיעות מרוסיה נהרגו

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים הבוקר (רביעי) 26 פצועים מהתהפכות אוטובוס התיירים אתמול בנגב. בגלי צה"ל דווח כי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע מאושפזות תשע נשים, אחת במצב אנוש והשאר במצב קשה. בבית החולים "שיבא" בתל השומר מאושפזים שבעה פצועים, שניים קשה וחמישה במצב קל-בינוני. ב"הדסה עין כרם" נמצאים שני פצועים, ב"אסף הרופא" ארבעה וב"בילינסון" גם כן ארבעה, ביניהם נהג האוטובוס שהתהפך. מצבו קל-בינוני.

"התאונה הזו היא תוצאה של בריונות של נהגים", אמר אתמול שר התחבורה שאול מופז. בתאונה נהרגו 25 תיירים ונפצעו 31. הנפגעים הם בעיקר סוכני נסיעות מרוסיה שעסקו בשיווק תיירות בארץ. לדברי מופז, "שני נהגי האוטובוסים התווכחו ביניהם מי יעבור ראשון במחסום הצפוני בכביש עובדה - אילת. הוויכוח המשיך בניסיונות עקיפה. כתוצאה מניסיון עקיפה בעקומה חדה, איבד הנהג את השליטה והדרדר אל התהום". הוא הוסיף כי ,אין בעיות תשתית בכביש. בשש השנים האחרונות הייתה שם תאונה אחת."

הנהג תועד במצלמות ערוץ 10, כשהוא מספר שניסה להוציא אנשים מהאוטובס לאחר התאונה. כשנשאל אם נסע במהירות מופרזת, ענה: "לא יותר מ-70 קמ"ש".

מוקדם יותר אמר לוואלה! חדשות ממלא מקום מפקד המחוז הדרומי במשטרה, תת ניצב דני חן, כי "נהג האוטובוס צבר במהלך השנים 22 הרשעות בעבירות תנועה שונות". לדבריו, עדיין לא ברור במדויק מה גרם לתאונה, אולם ההערכה היא כי התאונה נגרמה עקב מהירות שלא הולמת את תנאי הדרך ועקיפה בתנאים בלתי סבירים. הנהג מאושפז במצב קשה ולאור מצבו עדיין לא נחקר על נסיבות התאונה. בתוך כך, בוחני תנועה של המשטרה פועלים בזירת התאונה בנגב בה נהרגו 25 בני אדם.

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח אמש עם נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב והביע צער בשם העם בישראל על מותם של הסוכנים. כך דווח בגלי צה"ל. "נראה כי התאונה נבעה מטעות של אדם אחד אך הצער הוא של עם שלם", אמר פרס לעמיתו הרוסי והבטיח לו כי ישראל עושה הכל כדי להעניק טיפול איכותי ומהיר לפצועים. מדוודב הודה על הטיפול המהיר והאיכותי. גם ראש הממשלה אהוד אולמרט, העושה בלונדון, שלח את תנחומיו למדוודב. לדבריו, התאונה מחייבת חשיבה מחודשת על תרבות הנהיגה בישראל והצורך בהכשרת נהגים המסיעים מספר רב של אנשים.

"מרבית הפצועים עפו דרך החלונות"

אלון פרץ שהיה עד ראייה לתאונת האוטובוס אמר: "גוויות עפו מהאוטובוס לכל עבר, זה היה מראה מזעזע". לדבריו, "נהג האוטובוס איבד עליו שליטה תוך כדי סיבוב". הוא הוסיף כי התאונה אירעה בקניון הר יואש, שני קילומטרים מצפון לאילת. לדבריו, "גופות מוטלות בשקיות והאוטובוס מוטל על צידו".

"זירת האירוע נראתה כמו פיגוע", אמר לוואלה! חדשות סא"ל שאול אבידוב, קצין האג"ם של עוצבת אדום. אבידוב, שהיה מהראשונים שהגיעו לזירת התאונה וניהל בשטח את מבצע החילוץ, הוסיף שכשהגיע למקום "כחמישים איש היו שרועים על המצוק. להערכתי הם עפו דרך החלונות אחרי שהאוטבוס התגלגל מספר פעמים בוואדי עד שנחת על הגג. התחלנו לעבור בין הסלעים וראינו במי ניתן עוד לטפל. למזלנו כוחות ההצלה באזור וכוחות צה"ל מהבסיסים בסביבה הגיעו למקום במהירות ושיתוף הפעולה היה טוב".

סרן ד"ר סאבא סאבא, עוזר קצין הרפואה האוגדתי של עוצבת אדום, תיאר בפני וואלה! חדשות את זירת התאונה. "הגענו למקום דקות לאחר שהגיעה הקריאה הראשונה. הבנו מיד שמדובר באירוע קשה מאוד עם אוטובוס שהתהפך במורדות נחל שלמה, דבר שהיקשה על הטיפול בפצועים. בשטח ראינו קרוב כ-30 פצועים ומספר הרוגים גדול. אצל כולם זיהינו פגיעות טראומה עם חבלות קשות מאוד בכל חלקי הגוף, בעיקר בבטן, בחזה ובראש. נראה כי מרבית הפצועים וההרוגים עפו דרך החלונות".

ירח טוקר, דובר איגוד הצלה שטיפל בנפגעי התאונה הקשה , אמר כי "קיבלנו דיווח על תאונת דרכים קשה. כוחות מד"א שהגיעו ראשונים למקום גילו לתדהמתם שכל הנוסעים עפו מהאוטובוס. חלקם נפצעו וחלקם נהרגו והיה קשה מאוד להחליט במי לטפל קודם. שום דבר לא יכול להכין אותך לתאונה מסדר גודל כזה. העומק של הנקיק אליו עף האוטובוס הקשה מאוד על ההגעה למקום. ללא ספק, מדובר בתאונת הדרכים הקשה ביותר בשנים האחרונות".

שרת התיירות רוחמה אברהם- בלילא אמרה כי "אנחנו יוצרים קשר עם בני משפחות הנפגעים וההרוגים". לדבריה, "כולי תקווה שהחילוץ ייקח כמה שפחות זמן". אברהם הוסיפה: "שוחחתי עם שרת החוץ ציפי לבני, וחדרי המצב של משרד התיירות ומשרד החוץ יעבדו בשיתוף פעולה מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully