וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עיוורים יכולים לסמס

16.12.2008 / 15:22

תקנות חדשות יחייבו את חברות הטלפונים לספק לפחות דגם אחד המתאים לבעלי מוגבלויות, שיוכלו מעתה לרכוש טלפון המותאם לצרכיהם

תקנות חדשות שהתקבלו היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, מחייבות את חברות הטלפונים לספק שירותים מיוחדים לבעלי מוגבלויות. במסגרת התקנות, בזק וחברות הסלולר השונות יחוייבו לספק לפחות דגם אחד (והחל משנת 2010 גם החובה תורחב לשני דגמים לפחות) של טלפון העונה על דרישות של מספר קטגוריות של מוגבלויות. התקנות יכנסו לתוקפן ב-1.6.2009

מבחינת ציוד יוכלו אנשים עם מוגבלות בראיה, בשמיעה, בשימוש עם ידיים או עם מוגבלות קוגניטיבית להיכנס לכל נקודת מכירה של בעל הרישיון ולרכוש טלפון המותאם לצרכיו ואף לנסות את הטלפון בנקודת המכירה כך שהתאמתו למוגבלות הרלוונטית תוכל להבחן לפני שהקניה מתבצעת. עוד יצוין כי בעל הרישיון לא יוכל לגבות מאנשים עם מוגבלות עלות נוספת מעבר לעלות המכשיר או עלות השירות (כפי שהוא מתומחר לאנשים ללא מוגבלות).

התקנות קובעות גם עמידה בדרישות השירותים השונים: אפשרות לשלוח SMS לאנשים עם מוגבלות בראייה ע"י שימוש בטכנולוגיות הממירות את הטקסט הכתוב לדיבור. כמו כן יוכלו אנשים עם מוגבלות בשמיעה או בדיבור "לשוחח" עם אנשים אחרים דרך הטלפון וזאת באמצעות יצירת קשר עם מוקד שירות שיקשר בינם לבין כל מספר טלפון או פלאפון אחר. מוקד שירות זה יעביר מסרים גם אם מקבל השיחה לא מבין שפת סימנים או לחילופין אין לו את הטכנולוגיה לדבר באמצעות שיחות ווידאו.

יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל אמר- "זה יום גדול לעמותת נגישות ישראל הפועלת לקידום הנגישות בישראל, ולציבור האנשים עם המוגבלויות ובעיקר לכל אלה שמתקשים בשמיעה, ראייה וביכולתם לתפעל טלפונים בידיים. בעוד חצי שנה גם אנשים עם מוגבלות יוכלו להשתמש בטלפונים כמו כל אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully