וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בפריז: 5 פצצות נוטרלו בכלבו מרכזי

טלי גולדשטין

16.12.2008 / 13:31

בעקבות שיחת טלפון אנונימית, הגיעו חבלני משטרת פריז לכלבו "פראנטאם" ונטרלו בהצלחה מטעני נפץ שנמצאו במקום

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המשטרה הצרפתית הצליחה לנטרל היום (שלישי) חמישה מטעני נפץ בחנות כלבו גדולה במרכז פריז. לפי דיווח דובר המשטרה, שיחת טלפון אנונימית על הימצאות המטען הובילה את המשטרה לחנות "לה פראנטאם" שבשדרות האוסמן. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מסרה כי קיבלה מכתב המזהיר מפני הימצאות מטעני חבלה בחנות.

התקשורת הצרפתית מסרה כי האזהרה התקבלה מארגון המכנה עצמו "החזית המהפכנית האפגנית", הדורש את נסיגת הכוחות הצרפתיים המוצבים באפגניסטן. 3,000 חיילים צרפתים משרתים כיום באפגניסטן.

"לאחר שקיבלנו את ההתרעה, המשטרה פינתה את חנות "לה פראנטאם". חבילה חשודה נמצאה במקום והיא נבדקת", אמר הדובר וסירב לפרט. בתקשורת דווח כי למטעני הנפץ לא היו מחוברים נפצים. בעונה זו של השנה, חנות הכלבו בדרך כלל עמוסה בקונים המתכוננים לחג המולד. המשטרה חסמה את הרחובות מסביב לחנות והסיטה את התחבורה מהאזור.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי קרא לתושבי המדינה להפגין עירנות וזהירות, ואמר כי צרפת לא תישא ותיתן עם מחבלים. "אני קורא לכולם להפגין ריסון", אמר. שרת הפנים מישל אליוט-מארי אמרה כי המטענים שנמצאו היו ישנים והוחבאו באחד מבתי השימוש בחנות.

אירופה תחת איום

אירופה היא יעד המדורג גבוה ברשימת יעדי הטרור המועדפים על ארגון אל קאעדה. פיגוע הטרור שסוכל היום (שלישי) במרכז פריז והפעולה המיוחדת שיזמו רשויות בלגיה בשבוע שעבר נגד "הזרוע הבלגית של אל קאעדה" הן הוכחה לכך שאיום הטרור לא פס עדיין מהיבשת.

אמנם אירופה לא היתה עדה לפיגוע טרור משמעותי מאז 2005, אך אין משמעות הדבר שהיא לא נמצאת על הכוונת של אל קאעדה. למעשה, במהלך השנה האחרונה פורקו תאי טרור בצרפת, ספרד, איטליה, דנמרק, בלגיה, גרמניה ובריטניה. מומחי טרור אירופאים סבורים כי אל קאעדה מהווה את האיום הגדול ביותר עימו אירופה מתמודדת כיום.

מבין פיגועי טרור הקטלניים במיוחד שפקדו את אירופה בעשור האחרון, נמנים הפיגוע במדריד ב-2004 והפיגוע במערכת התחבורה הציבורית של לונדון ב-2005. ב-11 במרץ 2004, הפציצו טרוריסטים מוסלמים ארבע רכבות במדריד. 191 בני אדם נהרגו בפיגוע המחריד ו-1,800 נפצעו. ראש הממשלה דאז חוזה מריה אזנר, מנהיג המפלגה השמרנית, הטיל את האחריות לפיגוע על המחתרת הבסקית אט"א. יומיים לאחר מכן, המשטרה מצאה קלטת וידאו שבה טוענים המפגעים כי ביצעו את הפיגוע בשיתוף פעולה עם ארגון אל קאעדה וכתגובה לתמיכתה של ספרד בפלישה האמריקאית לעירק.

ב-7 ביולי, 2005 נשמעו ארבעה פיצוצים ברשת התחבורה הציבורית של לונדון. כתוצאה מהפיצוצים נהרגו 52 בני אדם ולמעלה מ-700 נפצעו. מבצעי הפיגועים היו מוסלמים אזרחי בריטניה, הקשורים לארגון אל קאעדה, שיצאו מתחנת "קינג'ס קרוס" בבוקר ופוצצו עצמם בתוך שלוש רכבות תחתיות ואוטובוס בהתקפת הטרור הקטלנית ביותר שידעה לונדון מאז מלחמת העולם השניה.

מה שמדאיג את כוחות הביטחון האירופאים היא העובדה שאל קאעדה שם לו כעדיפות ראשונה לגייס אזרחים אירופים לשורותיו. מאות צעירים אירופים ממוצא מוסלמי שמים פעמיהם לפקיסטן מדי שנה כדי ללמוד בבתי הספר הדתיים ולהשתתף באימונים. לעיתים, צעירים אלו מוצאים עצמם נלחמים באפגניסטן לצד הטליבן. הרשויות בגרמניה מודאגות מאד מהעלייה במספר הצעירים המוסלמים הנוסעים לפקיסטן. בזמן האחרון, נעצרו שבעה צעירים גרמנים לאחר שהצטרפו למחנה אימונים ללוחמת טרור. מסיבה זו, רשויות החוק האירופאיות מפקחות מקרוב אחר האזרחים המבקשים לטוס לפקיסטן או לאפגניסטן.

באופן כללי, אירופה עשתה עבודה רבה בסיכול מתקפות של אל קאעדה וארגונים המזוהים עמו. הסיבה לכך היא גישה למידע מודיעיני אותו מספקים מוסלמים משתפי פעולה, המסתננים לתוך תאי טרור. אל קאעדה הוא אולי האיום הגדול ביותר העומד בפני אירופה, אך המגמה המסוכנת ביותר, ככל הנראה, היא מה שמכונה "הג'יהאדי הבודד" – מחבל מוסלמי בלתי נראה ואנונימי שעשוי להחליט כל רגע לפתוח על דעת עצמו במתקפת טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully