וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות לקראת פרסום המלצות סל התרופות

נעמה טלמור

16.12.2008 / 13:30

בבית החולים שיבא, מתקיימים הדיונים האחרונים של חברי הוועדה לקביעת הרכב הסל. ההמלצות יועברו לשר הבריאות ביום חמישי

ועדת סל התרופות התכנסה היום (שלישי) בבית החולים "שיבא" בתל השומר, לקראת העברת המלצותיה על הרכב הסל לשנת 2009. ההמלצות של דיוני הוועדה החסויים יועברו לשר הבריאות יעקב בן יזרי ביום חמישי הקרוב. עד כה קיימה הוועדה 14 פגישות ובמהלכן נקבע כי סל התרופות יגדל בשנה הבאה בחמישה מיליון שקלים והוא יעמוד על סכום כולל של 415 מיליון שקלים.

בניגוד לשנים קודמות, עשרות מפגינים בלבד קיבלו היום את פניהם של חברי הוועדה. אחת המפגינות, מזל יחזקאל בת 57, היא חולת אסתמה המוגדרת כקשה. לדבריה, "נולדתי עם המחלה, אני לוקחת מספר תרופות במקביל, ביניהן את ה"סינגולר" וה"אזולר". התרופות עולות לי מאות שקלים בחודש ואני מרגישה שזאת הזכות הלגיטימית שלי לנשום. מאז שהתחלתי עם ה"סינגולר" שאינו נמצא עדיין בסל התרופות, לא התאשפזתי אפילו פעם אחת. כשהפסקתי חזרו לי ההתקפים, בני נפצע במלחמת לבנון השנייה ומאז אני כבר לא יכולה לעמוד בהוצאה הזאת".

יחזקאל נעזרת בעמותת "לנשום" שמסייעת לחולי אסתמה. חברי העמותה סייעו לה להשיג את שתי התרופות שבהן היא מטופלת. מחירה של ה"סינגולר" הוא 280 שקלים בחודש. תרופת ה"איזולר" נמצאת בסל, אך קבלתה מותנית בשימוש מתמיד בסטרואידים סיסטמתיים. יצוין כי חולים רבים לא מקבלים את התרופה מכיוון שהם לא עומדים בקריטריון המדובר ובנוסף לכך, רופאים לא ממליצים על טיפול בסיוע סטרואידים שגורמים ליצירת מחלות אחרות. עמותת "לנשום" דורשת מוועדת הסל, להסיר את ההתנייה הנוגעת לתרופת ה"אזולר" ולהכניס להרכב הסל את תרופת ה"סינגולר". יחזקאל: "לכל האנשים שתמיד מתלוננים על החיים שלהם אני תמיד אומרת 'עזבו אתכם, גם לנשום עולה כסף'".

חברי הוועדה דירגו בחודשים האחרונים רשימה של מאות תרופות ש"מתחרות" על כניסה לסל וחלק מהן דורגו בעדיפות הגבוהה ביותר. ועדת הסל החליטה בשנה שעברה למנוע הכנסה של התרופה "ארביטוקס" לטיפול בחולי סרטן המעי הגס - דבר שהתקבל בביקורת ובכעס רב מצד רופאים אונקולוגים, שקבעו כי התרופה צריכה להיות ראשונה מבחינת חשיבותה.

עם כינוס הוועדה לפני מספר חודשים, אמר שר הבריאות בן יזרי כי "השנה התחלנו את העבודה בוועדה מוקדם מהרגיל בכדי לנסות ולסיים את עבודתה של הוועדה כבר בחודש נובמבר", אך למרות זאת הדיונים בנוגע להרכב הסל עדיין נמשכים. בראש הוועדה עומד פרופ' מנחם פיינרו, לשעבר דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully