וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ נמשך: סוריה מסרה את דרישותיה בגולן

פנחס וולף ורויטרס

16.12.2008 / 11:41

סוריה העבירה למתווכים הטורקים מסמך המשרטט את הגבולות ברמת הגולן לאחר נסיגה ישראלית. ישראל טרם מסרה את תגובתה. ח"כ ליברמן: "אני מציע שהחרמון הסורי יעבור לריבונות ישראל"

סוריה הכינה מסמך טיוטה המשרטט את גבולות רמת הגולן לאחר נסיגה ישראלית וממתינה לתגובה ישראלית שאמורה להגיע באמצעות מתווכים טורקים, כך מסרו היום (שלישי) מקורות המקורבים למשא ומתן.

נשיא סוריה בשאר אסד אמר לאחרונה לפקידים מערביים כי על ישראל להציג עמדה ברורה באשר לבעיית הגבולות בין שתי המדינות לפני שדמשק תמשיך בשיחות.

המסמך הסורי משרטט את הגבולות בשש נקודות גיאוגרפיות, אמרו הגורמים. "הסכמה ישראלית לנקודות הללו עשויה להביא לחתימתו של הסכם שלום כבר בשנה הקרובה", אמר אחד הגורמים, "אלא יתכן שישראל לא תוכל לספק תשובה בזמן הקרוב, בגלל המצב בפוליטי הרעוע במדינה".

גורל רמת הגולן נמצא במוקד השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה, שהוקפאו לפני שלושה חודשים עם התפטרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט.

לנתק את הקשרים עם אירן

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על דרישתו של אסד. לדברי סגן שרת החוץ מגלי והבה (קדימה), "לפני שאסד בא בדרישות, הוא צריך להודיע מה הוא מוכן לתת. בראש ובראשונה הוא צריך לפעול לניתוק היחסים האדוקים של סוריה עם אירן ולהפסקת הסיוע הניתן על ידה לחיזבאללה ולארגוני טרור נוספים. אסור למדינת ישראל לסרב ליד המושטת לשלום, אבל על הסורים להבין כי פרט לדרישות, עליהם לתת גם התחייבויות. נכון לעכשיו, הם לא מראים נכונות לעשות זאת". בשבוע שעבר, והבה אמר לוואלה! חדשות כי במידה שיהיה הסכם בין ישראל לסוריה, הוא יתמוך גם בהורדת ישובים מרמת הגולן.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ביקש לשרטט גבולות משלו להסדר עם הסורים. בעקבות הפרסום על העברת מפת גבולות מצד אסד, אמר ליברמן כי, "אם אסד רוצה להסדיר הסדר שלום עם גבולות חדשים, אנו מציעים שהחרמון הסורי יעבור לריבונות ישראל".

בשמאל מתנגדים גם הם לקידום המהלכים המדיניים בידי ממשלת אולמרט. לדברי ח"כ זהבה גלאון (מרצ), "הצעת אסד מצריכה התייחסות רצינית של הממשלה הבאה שתקום, שתצטרך לנהל משא ומתן שתג המחיר הוא ברור – שלום תמורת רמת הגולן. אולם, בעיתוי הזה, לממשלה הזו אין מנדט לקדם מהלכים מדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully