וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסא של אובמה יעלה למושל אילינוי במשרתו?

16.12.2008 / 11:06

בית הנבחרים של מדינת אילינוי החליט פה אחד לפתוח בחקירה לגבי האישומים שהועלו נגד המושל בלגוג'ביץ' בגין חשד לשוחד

המחוקקים ממדינת אילינוי אישרו אתמול (שני) לפתוח בחקירה לגבי השאלה האם יש להדיח את מושל המדינה רוד בלגוג'ביץ' על רקע אישומי השחיתות והשוחד שהועלו נגדו לפני שבוע. לפי החשד, בלגוג'ביץ' ניסה למכור את כסאו של ברק אובמה, לשעבר סנאטור אילינוי וכיום הנשיא הנבחר של ארצות הברית, לכל המרבה במחיר.

בית הנבחרים של אילינוי הצביע פה אחד לטובת הקמת ועדה מיוחדת שתקבע האם יש להגיש באופן רשמי כתב אישום נגד בלגוג'ביץ'. כתב אישום יגרור בעקבותיו משפט בסנאט של מדינת אילינוי והדחה אפשרית של המושל מתפקידו.

דובר בית הנבחרים של אילינוי, מייק מדיגן, אמר לכתבים כי האישומים עשויים לכלול סעיף של ניצול לרעה של סמכויות. "אנו מתכוננים למשפט בסנאט ונפעל במהירות הגדולה ביותר", אמר מדיגן, למרות זאת הוסיף כי החקירה בעניין עלולה להימשך שבועות. אדוארד גנסון, פרקליט ההגנה מטעם מדינת שיקגו נפגש עם בלגוג'ביץ' ואמר כי למושל אין שום כוונה להתפטר. "הוא לא אשם והוא לא מתכוון לפרוש. אנו נילחם", הוסיף.

בלגוג'ביץ' מבחינתו שב לעבודה שגרתית בלשכתו בשיקגו ואף חתם על מספר חקיקות למרות הקריאות הגוברות להתפטרותו. בלגוג'ביץ' נעצר ביום שלישי האחרון והואשם שביצע שורה של עבירות פליליות, בהן גם ניסיון למכור את תפקיד יורשו של ברק אובמה בסנאט, אותו הוא אמור לבחור מתוקף סמכותו. בלגוג'ביץ' הואשם גם באיום לא חוקי, לפיו איים למנוע סיוע כספי לקבוצת "טריביון", המוציאה לאור של ה"שיקגו טריביון", עד שיפוטרו עורכים שנחשבים למבקרים חריפים שלו.

אובמה מכחיש כל קשר

בלגוג'ביץ', דמוקרט בן 51, נעצר ביחד עם ראש הסגל שלו ג'ון האריס. בכתב האישום בן 76 העמודים מואשמים השניים בקשירת קשר לביצוע הונאת דואר ובניסיון לשוחד. במדינת אילינוי, המושל הוא האחראי הבלעדי לבחירת יורש לנציג המדינה בסנאט, במקרה שזה עוזב את התפקיד לפני תום כהונתו. אובמה התפטר מהסנאט מיד לאחר בחירתו לנשיאות בנובמבר.

את השערורייה האופפת עתה את המושב בסנאט מיהרו לנצל הרפובליקנים, המקווים לזכות במושב הנכסף למרות שלפי הערכות הוא יוותר בידיים דמוקרטיות. הדמוקרטים מחזיקים ברוב של 57 מושבים מתוך 100 המושבים בסנאט האמריקאי. מושבו של סנאטור אילינוי עדיין ריק והתחרות על מושב סנאטור מינסוטה עדיין בעיצומה.

פט קווין, דמוקרט הצפוי להחליף את בלגוג'ביץ' בתפקיד מושל אילינוי אם זה יודח, אמר כי הוא מעוניין למנות סנאטור חדש מהר ככל האפשר. בלשכתו של אובמה ממשיכים להכחיש כל קשר לפרשה ופרסומו הצהרה לפיה אין ראיות שלאובמה היה קשר ישיר עם מושל אילינוי וליועציו לא היתה תכתובת לא ראויה עם צוות המושל לגבי מילוי המושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully