וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עידן אבו מאזן יסתיים באפריל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.12.2008 / 8:54

העיתון אל חיאת מדווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית לא יתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו באפריל. הסיבה להחלטה - גילו המבוגר

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לקיים את הבחירות לנשיאות ולפרלמנט בחודש אפריל ולא להתמודד על כהונה שנייה לתפקיד יו"ר הרשות" – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו כי אבו מאזן יפרסם הודעה רשמית בנושא בקרוב.

לדברי המקורות, אבו מאזן התייעץ בנושא הבחירות והגשת מועמדות עם מספר מנהיגים ערבים, ביניהם נשיא סוריה בשאר אסד. לפי הדיווח, אבו מאזן התחייב שלא להעמיד את עצמו לכהונה שנייה לתפקיד יו"ר הרשות וזאת בשל גילו המבוגר, שבעטיו הוא זוכה לביקורת מצד חמאס וארגונים אחרים.

העיתון דיווח כי מספר מנהיגים ערבים, כמו נשיא סוריה, המליצו ליו"ר הרשות לקיים את הבחירות בחודש אוגוסט או ספטמבר אולם בסופו של דבר הוא החליט לקיימן בחודש אפריל. דוברו, נביל אבו רודיינה, אמר כי בשבועות הקרובים תפורסם הודעה רשמית בנושא.

נושא הבחירות לפרלמנט ולנשיאות מהווה נקודת מחלוקת משמעותית בין חמאס לפתח. בעוד שבפתח תומכים בהארכת כהונתו של אבו מאזן עד לבחירות לפרלמנט ב-2010, בחמאס מבהירים כי כהונתו של אבו מאזן תסתיים במועדה החוקי, 9 בינואר 2009, ולאחריו לא יכירו בלגיטימיות שלו. מקורות בארגון מסרו כי יו"ר המועצה המחוקקת מטעם חמאס העצור בישראל, ד"ר עזיז דוויכ, ימונה ליו"ר הרשות ב-10 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully