וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חיסול המבוקש: מטח קסאמים נורה לנגב

ניר יהב ויהושע בריינר

16.12.2008 / 8:42

לפנות בוקר נהרג פעיל בג’יהאד האיסלמי מירי צה”ל ליד ג’נין. בתגובה ירה ארגונו בעזה 4 רקטות קסאם לעבר מערב הנגב. לא היו נפגעים או נזק

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מטח של ארבע רקטות קסאם נורה הבוקר (שלישי) לעבר מערב הנגב. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא נמסר על נפגעים או על נזק. מערכת אזעקת "צבע אדום" הופעלה ביישובים רבים במועצה האזורית אשכול והתושבים התבקשו להישאר במרחבים ממגונים. מוקדם יותר התפוצצה פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית שדות נגב, גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתוך כך הרג הלילה כוח צה"ל בכיר בג'יהאד האיסלמי במהלך פעילות מבצעית בכפר אל יאמון, צפונית לג'נין. במהלך פעילות למעצר המבוקש, ג'יהאד נואהדה, בה לקחו חלק כוחות צה"ל, מג"ב והשב"כ, ניסה נואהדה להימלט. החיילים ירו לעבר פלג גופו התחתון, פגעו בו ופינו אותו לבית החולים, אך הוא מת בטרם הגיע אליו. נואהדה, בן 21, פעיל ג'יהאד איסלמי נעצר השנה על ידי הרשות הפלסטינית ושוחרר בחודש ספטמבר האחרון. לדברי צה"ל הוא שב לעסוק בפעילות טרור ואף תכנן לבצע פיגועים כנגד ישראל.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נטלה אחריות על ירי ארבע הרקטות. הירי בוצע בתגובה לחיסולו של המבוקש הפלסטיני. בהודעת הזרוע הצבאית נמסר כי "הירי בוצע בתגובה לחיסול נואהדה ובתגובה למתקפות הישראליות על בני עמנו בגדה וברצועה".

"שיח חירשים"

"מלחמת ההתשה לא מנוהלת רק על ידי פוליטיקאים או בעיתונות" אמר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, שבתחומה התפוצצו הרקטות. "צריך להבין שיש כאן תושבים, שמנסים לקיים חיים נורמליים והקסאמים מתפוצצים עליהם. עם העיתון והכותרות שבו אפשר לעטוף את הדגים של מחר, עם ההתפוצצויות וה'צבע אדום', אנחנו רק יכולים לעטוף את התושבים בתמיכה ואהבה".

ילין הוסיף כי "מבחינת ישראל המשא ומתן להסכם רגיעה מתנהל אך ורק על עזה, אבל החמאס עושה חיבור ישיר בין יהודה ושומרון לרצועה, וזו שפה שזר לא מבין. אנחנו הורגים להם בשומרון, ומקבלים את המחיר כאן בדרום, כך שהמשא ומתן הזה הוא שיח חירשים".

לדבריו, ביישובי עוטף עזה מתכוננים לקראת סיום הרגיעה, על אף שבפועל השקט הסתיים כבר מזמן. "מאז פיצוץ המנהרה לפני כחודש בפעילות של צה"ל סמוך לכיסופים אנחנו בכוננות מתמדת. בכל אופן, אנחנו כל הזמן בישיבות הכנה לקראת הגברת הירי, מכיוון שאנחנו מאמינים שמסוף השבוע הירי יהיה מאסיבי ומכוון".

אלה פוקס, מזכיר קיבוץ ניר יצחק, הביע כעס על כך שלא נעשה שום דבר למנוע את ירי הרקטות: "אנחנו נכנסים עוד פעם למצב לחוץ, קשה ולא טוב, אחרי כמה חודשים של שקט. אנשים שהיו יכולים לצאת לעבודה בשדה, ברפת או במקומות אחרים, נאלצים לטפל עכשיו בשקט וברגיעה של הישוב ובתושבים. אנחנו דורשים עתה מהממשלה לתת פתרון. לא רק פתרון של מיגון. זה טוב מבחינה פסיכולוגית אולי, אבל לטווח הארוך, זה לא פותר את הבעיה".

"ישראל לא מילאה אחר תנאי הרגיעה"

ירי הרקטות הבוקר מעלה פעם נוספת את השאלה על מצב הרגיעה ברצועת עזה. ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר בתחילת השבוע כי הארגון לא יחדש את הסכם הרגיעה ברצועת עזה, שאמור לפקוע ביום שישי הקרוב. משעל אמר את הדברים לאחר שקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר.

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, אמר ביום ראשון במהלך העצרת המרכזית לציון 21 שנים לארגון כי "ישראל לא מילאה אחר תנאי הרגיעה", המצור לא הוסר והמעברים לא נפתחו. הפלגים הפלסטינים נפגשו ודנו בעתיד הרגיעה, וההתרשמות שנוצרה להם מהרגיעה היא שלילית". לדבריו, חמאס לא הצליח למצוא שום גורם שיפקח באופן ישיר על ישראל ושיבטיח את מחויבותה להסכם הרגיעה.

בכיר חמאס, איסמעיל רדואן אמר לאתר חדשות פלסטיני כי כל הסימנים בשטח מצביעים על כך שהרגיעה לא תחודש וזאת "משום שישראל אינה ממלאת אחר סעיפי הרגיעה". יחד עם זאת יצוין כי אף גורם חמאס בעזה לא אישר באופן רשמי כי הרגיעה לא תוארך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • קסאם
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully