וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה למצרים: "פתחו המעברים לעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2008 / 20:56

מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאום טלוויזיוני כי ארגונו יפעל להסרת המצור על הרצועה. "מיליון וחצי פלסטינים עומדים בפני רעב ומוות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר הערב (שני) בנאום טלוויזיוני בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל מנאר" כי "אם ניקח בחשבון את האיומים הישראלים ואת ההסלמה הפוליטית מצד ישראל, יתברר לנו שהסרת המצור על רצועת עזה לא תקרה בקרוב". לדבריו, "אנו מוצאים את עצמנו מול שלב חדש שבו ארה"ב וישראל מנסות לחסל את הסוגייה הפלסטינית על שלל מרכיביה. הנושא המרכזי שהן מנסות לחסל כעת הוא עזה".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לדבריה של שרת החוץ ציפי לבני לפיהם הפתרון הלאומי של ערביי ישראל נמצא במדינה הפלסטינית שתוקם ואמר כי הדברים לא נאמרו במקרה. "הדברים מבטאים את החלום הישראלי שזוכה לתמיכה אמריקאית".

נסראללה קרא לעולם הערבי לסייע לציבור הפלסטיני המתגורר ברצועת עזה ולמצרים לפתוח את מעבר רפיח לתנועת פלסטינים. "אנו מבקשים ממצרים לנקוט בצעד האמיץ הזה. על ההנהגה המצרית מוטלת החובה הזו", אמר. לדבריו, האומה כולה תעמוד לצד מצרים אם תפתח את המעבר. "מיליון וחצי פלסטינים עומדים בפני רעב, סכנה ומוות בעזה", הוסיף. בסיום נאומו קרא נסראללה לציבור הלבנוני להשתתף בהפגנה למען הסרת המצור על רצועת עזה, שתיערך בביירות, והבטיח כי "בכך לא יסתיימו פעולותיו של חיזבאללה למען עזה. זוהי רק ההתחלה ונפעל עד להסרת המצור על הרצועה".

שלשום דווח עיתון כוותי, כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביקר לפני מספר שבועות בחשאי באירן כדי לדון במצבו הפנימי של חיזבאללה ולהבטיח את עתידו כמזכ"ל הארגון. לדברי מקור המוגדר כ"מהימן", זהו כבר ביקורו החשאי השני השנה בטהרן.

לדברי המקור, בביקורו הראשון הצליח נסראללה לייצב את מעמדו כמזכ"ל הארגון וזכה לתמיכת הבכירים האירנים, אולם התנגדויות של פלג אופוזיציוני כלפיו גרם לו לנסוע בשנית לטהרן כדי לשכנע את הבכירים האירנים להתערב וללחוץ על מתנגדיו. לטענת המקור, נסראללה הצליח במשימתו גם הפעם. המקור אמר עוד כי הפלג התומך בנסראללה אופטימי מאד לגבי הישארותו של מזכ"ל חיזבאללה בתפקידו "למשך כל חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully