וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצפת הארץ בעורכי דין - שערורייה למקצוע"

עדי שמחוביץ

15.12.2008 / 19:19

כך אמר יו"ר לשכת עורכי הדין יורי גיא רון בטקס להסמכת 1,095 עורכי דין חדשים. לדבריו, יש להקשיח את תנאי ההצטרפות לתחום

"בתוך פחות משלוש שנים תמנה לשכת עורכי הדין כחמישים אלף חברים. מדובר בשיא עולמי ללא תקדים וללא תחרות - עורך דין אחד מתוך כ-160 איש באוכלוסייה. התוצאה הזו הינה שערורייה למקצוע". כך אמר הערב (שני) יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, בטקס הסמכת עורכי דין חדשים בנייני האומה בירושלים.

בטקס, בו הוסמכו 1,095 עורכי דין חדשים, גילה גיא רון כי בתוך מספר שבועות תציג לשכת עורכי הדין תכנית מקיפה לשינוי פני המקצוע בארץ. לדבריו, התכנית תכלול דרישה לתואר שני כתנאי סף לרכישת המקצוע, הארכת ההתמחות לתקופה של שנתיים, שינוי מתכונת הבחינות והטלת מגבלות מסויומות על מי שרוכש רישיון. לדבריו, "אלה ועוד ימצאו דרכם לשיח הציבורי ובתקווה אף להגשמה השלטונית. אני מקווה ששר המשפטים ישכיל להיות קשוב להכרח מציאותי זה ויפעל ליישומו".

בטקס נאם גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' אהרון ברק. "קשרו גורלכם בגורל המדינה", קרא ברק לעורכי הדין החדשים. "עם כל חסרונותיה זו האחת שיש לנו. למענה נלחמנו, למענה נתנו רבים את חייהם. היא פיקדון בידיכם. כל אחד מכם הוא נאמן שלה. העמידו את קיומה, ביטחונה ושלומה בראש דאגותיכם. גם אם אתם יוצאים מהמדינה תמיד חזרו אליה. אל תעזבו אותה. שום שיקול אישי, שום קריירה לא מצדיקה עזיבה. זהו ביתכם היחיד. בכל מקום אתם תהיו תמיד זרים. תהיו תמיד מיעוט. האנטישמיות תרדוף אתכם בכל מקום, פרט לארץ הזו שלנו".

ברק גם הדגיש בדבריו את חשיבות שלטון החוק. "המפתח שניתן לכם היום יפתח בפניכם את דלת שלטון החוק. משמעותו הראשונית הינה השלטת החוק. זו דרישת מינימום המופנית אל כל אחד מאיתנו. החוק ולא הכוח צריך לשלוט במנהל. איש הציבור הוא נאמן הציבור. שלטן החוק הוא השלטת החוק הראוי. חוק המבוסס על ביטחון, סדר ציבורי וצדק חברתי זהו החוק המגשים את עריכה של מדינת ישראל כמדיה יהודית ודמוקרטית. מדינות דמוקרטיות רבות יש בעולם, אך רק אחת היא בעלת ערכים שהם גם דמוקרטיים וגם יהודיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully