וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קדימה טעתה שלא שריינה מקום לערבים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.12.2008 / 11:03

אחמד דבאח, המתמודד בפריימריז של קדימה: "בחירתי במקום ריאלי היא משימה לאומית". על שאול מופז: "הוא בגד במגזר הערבי"

אחד מהמתמודדים בפריימריז של מפלגת קדימה בבחירות ביום רביעי הוא אחמד דבאח, ראש עיריית שאג'ור המאחדת את היישובים מג'ד אל-כרום, דיר אל-אסד ובענה. דבאח, חבר ותיק של מייסד קדימה וראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מותח ביקורת על החלטת מפלגתו שלא לשריין מקום ברשימה לנציג ערבי, זועם על היעדר התמיכה מצד השר שאול מופז ומקווה להתמנות לשר.

מדוע "קדימה" לא שריינה מקום לנציג ערבי?

"לפי דעתי נעשתה טעות חמורה. היו צריכים לשריין לפחות שלושה מקומות לערבים וכך גם אמרתי במועצת קדימה. לדעתי, אם המפלגה הייתה משריינת נציגים מהמגזר הערבי למקומות ריאליים, היא הייתה יכולה לגייס חמישה מנדטים מהמגזר הערבי. על כן חשוב מאד לבחור בי. בחירתי במקום ריאלי היא משימה לאומית שתהיה טובה לקדימה".

מה דעתך על הדברים שאמרה ציפי לבני לפיהם מדינה פלסטינית היא פתרון לאומי לערביי ישראל?

"אם לבני התכוונה לטרנספר, זה חמור, אבל זו אישה עם כוונות טובות שדוגלת בשלום ורוצה שלום. התקשרתי אליה וביקשתי מהעוזר שלה שיגיד לה להסביר את עצמה משום שנוצר מצב שכל אחד מסביר את האמירה הזו באופן שהוא רוצה לפרש אותה".

מה בכוונתך לעשות אם תיבחר?

"הייתי מורה בבית ספר, לאחר מכן איש עסקים מצליח ואחר כך ראש עירייה. מי שכיהן במשרות האלה יכול לעשות כל עבודה בכנסת, מלבד תחום הביטחון שאיני מתמצא בו. אני מקווה שאתמנה לשר או לסגן שר ואני בטוח שאבצע בצורה הטובה ביותר כל משימה שתוטל עלי בכנסת".

"לא אופטימי, זהיר"

לא מפריע לך לפעמים להיות חבר במפלגה עם פוליטיקאים ניציים כמו שאול מופז?

דבאח, חבר ליכוד לשעבר, שומע את השם 'מופז' ויורה בכעס: "ההתנהגות של מופז לא בסדר. אני מלא ביקורת עליו. ישבתי איתו אחרי הפריימריז והוא אמר שאין מחנות, אולם אני רואה דברים אחרים בשטח. בבחירות לראשות המפלגה הוא קיבל תמיכה מהמגזר הערבי אך היום הוא לא תומך בערבי מוסלמי. זו בגידה במגזר ונדע איך להתנהג איתו בעתיד. הוא היה צריך להיות ממלכתי במקום להפיץ שמות שצריך לדעתו לבחור. מה שהוא עושה לא מכובד ולא מקובל עליי". (מלשכת מופז לא נמסרה תגובה לדברים - נ.י).

מה המגזר הערבי חושב עליך כחבר במפלגה ציונית כמו קדימה?

"אני זוכה לתמיכה מקיר לקיר גם בין המתפקדים וגם במגזר הערבי".

מה דעתך על המפלגות הערביות?

"הן טוענות שהן פועלות נכון אבל לדעתי הן גורמות נזק. לדעתי הן צריכות למצוא דרך אחרת במסגרתה הן ישתפו פעולה עם המגזר היהודי".

אתה אופטימי לקראת הפריימריז ביום רביעי?

"אי אפשר להגיד שאני אופטימי, אני זהיר מאד. מצבי בסדר. אני זוכה לתמיכה מהמגזר הערבי אבל אני תלוי גם במגזר היהודי. אני קורא לבוחרים ואומר: אחמד דבאח הוא אדם ראוי היכול לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר לטובת המדינה. טובת המפלגה, המדינה והציבור הערבי והיהודי מחייבת לבחור אחמד דבאח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully