וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ערב מתגייסים למען זורק הנעליים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2008 / 19:36

יום לאחר שהנשיא בוש ניצל מפגיעת נעליו של כתב עירקי, נחלצו העיתונאים הערבים להגנתו. "הוא ועמיתיו סובלים מאלימות הכיבוש האמריקאי"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

התאחדות העיתונאים הערבים מביעה הזדהות עם העיתונאי העירקי, מונתט'ר א-זיידי, שהשליך את נעליו על נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בבגדד. בהודעה שפרסמה (שני), מסרה ההתאחדות כי "הסבל הנפשי ששרוי בו העם העירקי לצד מותם ופציעתם של מאות אלפי עירקים במהלך המלחמה" הובילו למעשהו של העיתונאי.

לדברי ההתאחדות, "העיתונאי העירקי ועמיתיו במדינה סובלים מהתנהגותם האלימה של כוחות הכיבוש האמריקאים, שבגללה מתו יותר מ-200 עיתונאים עירקים". בנוסף, נכתב בהודעת ההתאחדות, "האמריקאים ממשיכים להגביל את חופש הביטוי והעיתונות במדינה". ההתאחדות פנתה לממשלת עירק בבקשה לשמור על חייו של העיתונאי, לשחררו ממעצר ולוודא שיעמוד בפני משפט צדק.

בתוך כך, קיבל היום הכתב עיטור של אומץ לב מקרן צדקה לובית, שבראשה עומדת בתו של מועמר קדאפי. הקרן הפצירה בממשלת עירק לשחרר את הכתב מתא המעצר, בו הוא מוחזק מאז התקרית.

ארגון הצדקה הלובי החליט על הענקת עיטור הפרס לעיתונאי העירקי מכיוון שלדבריו המעשה היה בבחינת ניצחון לתומכי זכויות האדם מסביב לעולם. הארגון גם ציין שהרשויות בעירק חייבות להוקיר אף הם את העיתונאי על מעשיו.

העיתונאי שהואשם על ידי הממשלה העירקית ב"מעשה ברברי ומחפיר", יעמוד למשפט על עבירות של העלבת המדינה, כך מסר יועץ התקשורת של ראש הממשלה. ערוצי טלוויזיה ערביים הרבו להקרין בשמחה את התקרית, שלרבים מתושבי האזור מהווה סוג של תגובה הולמת לנשיא האמריקאי.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully