וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרק נוסף במאבק בין רן ארז לדודי פרידמן

נעמה טלמור

15.12.2008 / 16:23

ביהמ"ש קבע כי בקשת פרידמן לקבל את ספר הבוחרים, יופנו לבית הדין של ארגון המורים. ארז: "פרידמן לא עשה דבר בארגון המורים"

גדעון צנטנר

פרק נוסף במאבק הפנימי בארגון המורים, בין היושב ראש הנוכחי רן ארז לבין המתמודד דודי פרידמן. בית המשפט העליון קיבל היום (שני) באופן חלקי את ערעורו של פרידמן. ביהמ"ש קבע כי בקשותיו של פרידמן לקבל את ספר הבוחרים, יופנו בתחילה לבית הדין הפנימי של ארגון המורים. בית המשפט קבע כי מועד הבחירות שנקבע על ידי ארגון המורים ל-31 במרץ, יידחה כחודש אחר תום ההליכים החוקתיים.

עורך דינו של פרידמן, מיכאל בך, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו יודעים שהליך הבחירות בארגון המורים מתנהל בצורה לא שוויונית, רצינו שיחשפו בפנינו את פנקס הבוחרים, כדי להודיע לכולם שיש אדון בשם פרידמן המבקש להתמודד על ראשות הארגון והם סירבו, בפירוש מטרתם היא למנוע ממנו להתמודד".

פרידמן בירך על החלטת בית המשפט ואמר כי "הפעם לא יצליח ארגון המורים למשוך זמן, הבשורה שלי היא שיש אלטרנטיבה פנימית והיום נעשה צעד מאד משמעותי בדרך לכך". יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר בתום הדיון כי "גם רמטכ"ל מחליפים, אבל לא על ידי מ"פ. דודי פרידמן מעולם לא דיבר איתי ולא עשה דבר בארגון המורים. כדי להיבחר הוא עושה רעש ומכפיש אותי".

לפני כחצי שנה החליט פרידמן, המלמד בתיכון שפירא בשלוש השנים האחרונות ומחזיק בתואר שני בהנדסת מכונות, להתמודד מול ארז על הנהגת ארגון המורים כשמאחוריו מספר לא מבוטל של מורים. לטענתו, החליטו המורים לקחת אחריות על גורלם המקצועי ועל מעמד המורה בארץ.

תנועת "רוח חדשה" בראשות פרידמן, צמחה לאחר השביתה הגדולה בבתי הספר העל יסודיים בתחילת השנה. "השביתה עוררה את המודעות לכך שלציבור מלוכד ונאבק יש כוח להשפיע", אמר פרידמן לוואלה! חדשות. "תוך כדי השביתה התחלנו לחשוב על האדם שמייצג אותנו, וראינו תמונה שלא מצאה חן בעינינו", הוסיף.

פרידמן טוען כי שישים אחוז מחברי מועצת הארגון, הגוף שאחראי על מינוי יושב ראש הארגון, ממונים על ידי רן ארז לתפקידים בשכר בתוך הארגון. בדרך זו הצליח ארז, לטענתם, לכהן כיו"ר הנהלת הארגון במשך ארבע קדנציות רצופות, אף על פי שתקנון הארגון מאשר שתי קדנציות רצופות בלבד, אלא אם כן יקבל יו"ר הארגון רוב של שישים ושישה אחוז מחברי המועצה.

בעבר תקף פרידמן את ארז ואף פנה למבקר המדינה בטענה שהקמפיין האישי שמנהל ארז נגד שרת החינוך, ממומן מכספי ארגון המורים לצורך קידום מפלגתו החדשה של ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully